اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تغییرات هفتگی سکه منفی شد

سایت طلا : روند تغییرات سکه پس از یک هفته توقف، تحت تأثیر طلای جهانی و نبود تمایلی برای خرید مجدداً کاهشی شد و این در شرایطی است که دلار با رشد 23 تومانی هفته را به پایان رساند.

به گزارش سایت طلا، تقویت دلار و رشد اونس سبب شد تا بازار سکه همچون هفته ی گذشته اولین روز هفته را افزایشی آغاز کند و سکه بهار آزادی بیش از 8 هزار تومان رشد یابد. البته بازار سکه با وجود آغازی افزایشی، پایانی کاهشی را در هفته ی گذشته به خود دید.

براساس این گزارش، در اولین روز هفته ی گذشته با هیجانی شدن دلار ارزش سکه بهار آزادی 9 هزار تومان تقویت شد و این در حالی بود که ارزش ذاتی سکه زیر قیمت بازاری آن بود.

اما در روز یکشنبه رشد دلار و عبور آن از مرز 3300 تومان واکنش متفاوت سکه ها را برانگیخت. به گونه ای که سکه بهار آزادی و نیم سکه 1 هزار تومان کاهش، سکه طرح قدیم و 1 گرمی ثبات قیمت و ربع سکه 3 هزار تومان افزایش یافت.

فعالان و تحلیلگران علت رفتار بازار را در این روز به حباب مثبت سکه نسبت دادند که مانع از حرکت سکه متناسب با دلار شد.

در پایان معاملات این روز سکه بهار آزادی و نیم بر بهای 875 و 476 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر نرخ 266 و 170 هزار تومان قرار گرفت.

در سومین روز هفته بازار سکه در مقابل افت نسبی طلای جهانی و دلار داخل تنها ارزش سکه 1 گرمی را 1 هزار تومان کاهش داد و سایر سکه ها متأثر از افزایش تقاضا اندکی رشد یافتند.

روز سه شنبه با رشد دلار بازار سکه افزایش محدود دیگری را تجربه کرد که البته این امر در مورد سکه بهار آزادی و سکه 1 گرمی مصداق داشت و ارزش نیم و ربع سکه بر بهای روز گذشته ثابت ماند.

بازار سکه در پایان معاملات این روز ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه را به 879 و 476 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی را به 268 و 170 هزار تومان رساند.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز چهارشنبه قیمت سکه ها با وجود ثبات نسبی دلار داخل قدری افت قیمت را تجربه کردند و ارزش سکه بهار آزادی با افت 1 هزار تومانی به 878 هزار تومان رسید.

افت همزمانی اونس و دلار داخل در آخرین روز هفته بازار سکه را مجبور به عقب نشینی کرد و از ارزش سکه بهار آزادی 7 هزار تومان کاست که این امر موجب منفی شدن تغییرات هفتگی سکه شد.

در غروب روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر 871 و 475 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 265 و 169 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، بازار سکه در هفته ی گذشته تحت تأثیر تحرکات دو متغییر طلای جهانی، نبود تقاضا و کاهش حجم معالات روزهای سردی را سپری کرد و حباب مثبت سکه نیز مانع از حرکت متناسب سکه با تغییرات مثبت دلار شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد