اونس طلا2322
مظنه15,406,000
18 گرم3,556,400
ارزش سکه34,709,718
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
بی فروغ شدن اونس در سایه دلار

چشم انداز فنی طلا منفی ماند

در حالی طلا ششمین هفته متوالی نزولی را پشت سر گذاشت که اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد هستند اونس پتانسیل لازم برای رسیدن به سطح 700 دلاری را داراست.

به گزارش سایت طلا، تحلیلگران اکونومیک تایمز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کردند که در شرایط کنونی برای خرید طلا عجله ای نداشته باشند. زیرا تقویت ارزش دلار همچنان سد مهمی برای افزایش طلاست و اونس با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بازارهای جهانی طلا بعد از تجربه افت 34 دلاری، در حالی هفته کاری گذشته را آغاز کردند که اونس با اثر پذیری از آمار خوب میزان سفارش کالاهای بادوام در آمریکا و چشم انداز افزایش نرخ بهره کاهش و به زیر مرز روانی 1100 دلار رفت.

اما تحت فشار بودن بازارهای سهام در این روز به نفع طلا تمام شد تا در مقابل افت بیشتر مقاومت کند. بازار سهام چین بیشترین افت روزانه ی خود را در 8 سال گذشته تجربه کرد که ادامه این تنش در بازار سهام چین می تواند جلوه گر طلا به عنوان سرمایه ای امن باشد اما بحث افزایش نرخ بهره و رشد دلار همچنان چالش بزرگ طلاست.

بارت ملک رئیس استراتژی کالا در TD SECURITIES معتقد است بازار طلا بیش از هر زمانی در دو سال گذشته با فروش بیش از اندازه روبرو شده اما دلار همچنان قوی و تورم هم خیال بالا رفتن ندارد. او بر این باورست که باید در انتظار رسیدن اونس به 1000 دلار بود.

این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه بازار طلای تهران شاهد هر مثقال طلای 17 عیار با بهای 387 هزار و 800 تومان بود که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت و این در حالی است که بازار هفته را با رشد 3500 تومانی در پی افزایش دلار آغاز کرده بود.

بازارهای جهانی طلا در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو آرام و اونس با نوسان اندک پیرامون بهای 1095 دلار، روز سه شنبه را با ثبات نسبی قیمت به پایان رساند.

در این روز میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر برای هفتمین روز متوالی کاهش یافت.

بازار طلای داخل در روز سه شنبه رشد اندکی را شاهد بود که در روز چهارشنبه با ادامه ی این روند، ارزش هر مثقال و گرم طلا به 388 هزار و 500 و 89 هزار و 600 تومان رسید. در روز پنج شنبه ارزش هر مثقال به 386 هزار و 100 تومان بدل شد تا تفاوتش با روز شنبه به 900 تومان کاهش برسد.

فدرال رزرو چهارشنبه شب پس از نشست دو روزه ی خود، بیانیه ای منتشر کرد که بیانگر چشم انداز جدیدی از وضعیت اقتصاد آمریکا نبود و بازار طلا نیز واکنش قابل توجهی نسبت به آن نشان نداد اما تحلیلگران معتقد هستند احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

پنج شنبه اونس تحت فشار تقویت دلار، افت بهای نفت خام و دید منفی نسبت به چشم انداز طلای جهانی با نوسان روبرو و سطح 1088 دلار را لمس کرد. البته تجربه ی این بها کمترین حد در هفته ی گذشته نبود. طلای جهانی در روز جمعه کف قیمتی 5 سال و نیم گذشته یعنی قیمت 1078 دلار را نیز تجربه کرد که با رسیدن به این سطح با افزایش تقاضا و رشد قیمت روبرو و در نهایت بر بهای 1096 دلار بسته شد.

روز پنج شنبه رشد اقتصادی آمریکا اعلام شد که پس از افزایش ناچیز در سه ماه نخست امسال، در سه ماه دوم به بیش از 2.3 درصد رسید که این گزارش مسیر فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره هموارتر می کند.

شایان ذکر است، کاهش نگرانی ها از بحران مالی یونان در کنار گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره کمتر سرمایه گذاری را به فکر سرمایه گذاری در بازار طلا می اندازد و کارشناسان اونس زیر 1000 دلاری را پیش بینی کرده اند. البته تنها عاملی که در شرایط کنونی مانع از افت شدید طلا می شود، تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به ویژه چین و هند است.

گفتنی است، چشم انداز منفی طلا در شرایطی است که برخی از کارشناسان همچنان به افزایش طلا امیدوار هستند.

آلبرت ادواردز از موسسه سوسایت جنرال فرانسه معتقد است با کاهش شاخص سهام و افت رشد اقتصادی جهان طلا باردیگر افزایش خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد