اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش 6.5 درصدی قیمت طلا در ماه جولای

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در ماه جولای با افت شدید 6.5 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش در دو سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شود و بخشی از کاهش شدید قیمت در روزهای قبل را جبران کند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه جولای بیش از 6.5 درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش قیمت طلا در دو سال اخیر به شمار می رود.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است. دانیل بریسمن تحلیلگر ارشد موسسه کامرزبانک آلمان تاکید کرد که عدم افزایش سطح دستمزد در اقتصاد آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در برابر یورو داشته و این مساله توانسته است تا حدی موجب افزایش قیمت طلا شود.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی با 1.4 درصد افزایش به بیش از 1103 دلار در هر اونس رسید ولی سپس با اندکی کاهش روبرو شد و به سطح 1095 دلاری بازگشت.

قیمت جهانی طلا هفته گذشته به کمتر از 1077 دلار رسید که این رقم پایین ترین قیمت در 5 سال و نیم اخیر به شمار می رود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6.4 درصد کاهش داشته که این میزان افت نیز از ژوئن 2013 میلادی سابقه نداشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا نیز موجب شد تا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای بین المللی با افت 1.1 درصدی روبرو شود.

البته انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال موجب شده تا گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر مطرح شود.

آمارهای مربوط به اشتغال بخش غیر کشاورزی نیز 7 اوت یعنی شش روز دیگر منتشر خواهد شد. بریسمن افزود: اگر آمارهای اشتغال آمریکا مثبت و امیدوار کننده باشد، قیمت جهانی طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد.

بانک آمریکایی مریل لینچ نیز اعلام کرده است که طی هفته منتهی به 29 جولای بیش از 1.2 میلیارد دلار از ارزش فلزات گرانبها در صندوق های سرمایه گذاری جهان کاسته شده است.

ادامه روند نزولی تقاضای فیزیکی در هند و چین نیز تاثیر منفی زیادی بر روند قیمت طلا داشته است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد