اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
با توسعه ۲ میدان توسط چینی‌ها محقق می‌شود؛

افزایش ۱۶۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران تا پایان ۲۰۱۵

رویترز به نقل از منابع آگاه چینی اعلام کرد شرکت های این کشور در حال توسعه دو میدان نفتی در ایران هستند و تا پایان ۲۰۱۵ تولید نفت ایران را ۱۶۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهند.

به گزارش رویترز، منابع آگاه گفتند، شرکت های بزرگ نفتی چینی قرار است از حدود ماه اکتبر تولید مجموعا روزانه 160 هزار بشکه نفت از دو پروژه در جنوب غرب ایران را آغاز کنند و به تهران کمک کنند تا در آستانه لغو تحریم ها تولید خود را افزایش دهد.


شرکت های دولتی چینی به دلیل نگرانی از مجازات های احتمالی آمریکا، از اواخر سال 2010، کار بر روی پروژه های انرژی در ایران را متوقف یا کند کرده بودند.


ایران و قدرت های جهانی از جمله چین و آمریکا در روز 14 جولای با ایران به توافقی دست یافتند که شامل محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و لغو تحریم ها علیه این کشور است.


منابع آگاه در گروه سینوپک، شرکت مادر شرکت های سینوپک و شرکت ملی نفت چین گفتند، این شرکت ها از اواخر سال گذشته کار در چهارچوب قراردادهای اصلی موجود را افزایش داده اند.


دو منبع مطلع گفتند، انتظار می رود گروه سینوپک، تولید نفت از فاز اول توسعه میدان نفتی یادآوران را به ظرفیت 85 هزار بشکه در روز آغاز کند. این بخشی از یک قرارداد 2 میلیارد دلاری است که در سال 2007 برای توسعه یک میدان با ظرفیت تولید روزانه 200 هزار بشکه نفت به امضا رسید.


لو داپنگ، سخنگوی گروه سینوپک گفت: «پروژه یادآوران بدون هیچ گونه مشکلی در حال پیشرفت است و انتظار می رود تولید روزانه 85 هزار بشکه نفت از آن تا پایان امسال آغاز شود.»


یک منبع آگاه در گروه انرژی سی ان پی سی نیز گفت این شرکت قرار است تولید نفت از فاز یک آزادگان شمالی را در حوالی اوایل اکتبر آغاز کند.


شرکت سی ان پی سی روز پنجشنبه در یکی از بولتن های داخلی خود نوشت، پروژه آزادگان شمالی «به مرحله نهایی قبل از شروع تولید رسیده است.» رسانه های ایرانی در اوایل سال 2014 تولید نفت از فاز یک آزادگان شمال را 75 هزار بشکه در روز اعلام کرده بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد