اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اروپایی‌ها برای دارایی‌های آزاد شده ایران دندان تیز کرده‌اند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: هیات‌های اروپایی که به ایران سفر می‌کنند به دنبال گرفتن امتیازاتی برای خودشان هستند اما باید آنها را متوجه کرد که ایران قصد ندارد تمام پول‌هایی که آزاد شدن دارایی‌های خود بدست می‌آورد را صرف خرید کالاها و اجناس آنها کند.

فرهاد فزونی اظهارکرد: باید هیات های اقتصادی اروپایی که به ایران سفر می کنند را به همکاری های دو جانبه ترغیب کرد تا تولیدکنندگان داخلی در پروژه‌های مشترک ایران و کشورهای دیگر سهم داشته باشند.

وی افزود: به این دلیل است که این کشورها خیلی سریع به دنبال مذاکره و گرفتن امتیازاتی برای خودشان هستند اما واقعیت این است که با عقلانیت دولت می توان به تدریج آن ها را متوجه کرد که ایران قصد ندارد تمام پول هایی که آزاد شدن دارایی‌های خود بدست می آورد را صرف خرید کالاها و اجناس این کشورها کند.

این عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه نمی‌توان به طور کلی دست رد به سینه این کشورها زد، عنوان کرد: کاری که فعالان اقتصادی کشور باید انجام دهند این است که هیات هایی که به ایران سفر می کنند را به همکاری های مشترک تشویق کنند، البته این کار به حمایت دولت احتیاج دارد.

فزونی افزود: اگر این کشورها قصد دارند پروژه ای را در ایران بگیرند، باید بخشی از تکنولوژی و ماشین آلاتی که قرا راست در این پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد را از ایران دریافت کنند تا از درآمد آن تولیدکنندکان ایرانی سهمی داشته باشند. البته نمی توان انتظار داشت که این پروژه ها صرفا بر اساس منافع ما شکل بگیرد، به هر حال این موضوع با دولت است که در قراردادهایی که با این کشور ها بسته می شود این مسائل را در نظر بگیرد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: باید فضایی ایجاد کنیم که بتوانیم از دانش و تجربه این کشورها استفاده و آن ها را تشویق کنیم که با ایرانی‌ها وارد همکاری‌های مشترک شوند. برای این کار نیاز است دولت مشوق هایی را در اختیار شرکت های خارجی برای همکاری با ایرانیان بگذارد.

وی با بیان اینکه باید واقعیت های اقتصادی را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار داد، تصریح کرد: نباید بی‌جهت سعی کنیم که منظره ای زیبا از اقتصاد ایران که هیچ مشکلی ندارد را به سرمایه گذاران خارجی نشان دهیم. وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی خیلی عاقلانه تعدادی از پروژه هایی که واقعا در ایران قابل انجام است را اعلام کردند و به سرمایه گذاران خارجی آگاهی دادند که می توانند در چه بخش هایی فعالیت کنند. چنین اطلاع‌رسانی بسیار مطلوب است و مورد نظر خارجی‌ها چراکه آن‌ها از بازار ایران دور بودند و بسیاری از اطلاعات را نداشتند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد