اونس طلا2303.4
مظنه15,802,000
18 گرم3,647,900
ارزش سکه35,601,906
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,200,000
ربع15,400,000
رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان:

پیشنهاد اصلاح دوباره دستورالعمل صرافی‌ها به بانک مرکزی/ صرافی‌ها رتبه‌بندی شوند

رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران گفت: انتظار داریم شورای پول و اعتبار شرایط صرافی‌های موجود را درک کرده و بار دیگر دستورالعمل مصوب 28 مرداد 93 شرایط صرافی‌های موجود را اصلاح کند.

دستورالعمل تاسیس، فعالیت‌ و نظارت بر صرافی‌ها از 28 مرداد امسال لازم‌الاجراست.

یکی از مهمترین بخش‌های این دستورالعمل مربوط به میزان سرمایه مورد نیاز صرافی‌هاست که براساس آن صرافی‌های نوع یک 2 میلیارد و صرافی‌های نوع دو 4 میلیارد تومان باید سرمایه تامین کنند.

رقم 2 میلیارد و 4 میلیارد تومان در دستورالعمل قبلی 5 میلیارد و 20 میلیارد تومان بود که به دلیل عدم امکان تامین آن، مورد تجدید نظر قرار گرفت.

با توجه به نزدیک شدن به اجرای دستورالعمل تاسیس، فعالیت‌ و نظارت بر صرافی‌ها، بانک مرکزی برای صرافی‌هایی که تاکنون سرمایه لازم را تامین نکرده‌ند اخطاریه ارسال کرده است.

در همین رابطه با عباس مسعودی رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران گفت‌وگو کردیم. وی با اشاره به ارسال اخطاریه بانک مرکزی برای برخی صرافی‌ها به منظور تطبیق شرایط خود با دستورالعمل تاسیس، فعالیت‌ و نظارت بر صرافی‌ها اظهارداشت: این اقدام بانک مرکزی در راستای اجرایی شدن دستورالعمل شورای پول و اعتبار است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در این موضوع به نوعی مجری مصوبات شورای پول و اعتبار است، افزود: انتظار داریم شورای پول و اعتبار با درایت و تدبیر آقای سیف شرایط صرافی‌های موجود را به دلیل عدم توجیه اقتصادی شرایط تعیین شده در دستورالعمل را درک کرده و بار دیگر دستورالعمل مصوب 28 مرداد 93 شرایط صرافی‌های موجود را اصلاح کند.

رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران در پاسخ به این سوال که شما معتقدید باید میزان سرمایه مورد نیاز برای صرافی کاهش یابد، گفت: هم سرمایه مورد نیاز و هم اساسنامه شرکت‌های تضامنی اصلاح شود.

مسعودی ادامه داد: شرایط تعیین شده به گونه‌ای است که ادامه فعالیت برای بسیاری از صرافی‌ها توجیه اقتصادی ندارد و از طرف دیگر این دستورالعمل مغایرت‌های قانونی با سایر قوانین دارد؛ اما به دنبال آن هستیم در تعامل با بانک مرکزی پیشنهادات اصلاحی به شورای پول و اعتبار ارائه و دستورالعمل اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون با بانک مرکزی برای اصلاح این دستورالعمل جلسه‌ای داشته‌‌اید، گفت: خیر تاکنون جلسه‌ای نداشتیم اما درخواست‌هایی برای برگزاری جلساتی در این باره با رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان بانک مرکزی داشته‌ایم تا این مساله حل شود.

رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران اظهارداشت: برای برخی صرافی‌ها 2 میلیارد و 4 میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما برای برخی صرافی‌ها 500 میلیون تومان هم زیاد است زیرا در روز 50 هزار دلار هم معامله نمی‌کنند.

وی افزود: نیازی نیست صرافی‌ها که حجم معاملات پایینی دارد، سرمایه 4 میلیارد تومانی تجهیز کند، در هیچ کشوری چنین شرایطی برای فعالیت صرافی‌ها در نظر گرفته نمی‌‌شود.

مسعودی با بیان اینکه اجرای دستورالعمل به این روش قابل اجرا نیست، گفت: می‌توان صرافی‌ها را درجه بندی کرده و متناسب با حجم فعالیت‌شان سرمایه لازم را تعیین کنیم، در این صورت دیگر مشکلات فعلی برای صرافی‌ها پیش نخواهد آمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد