اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چگونه می‌توان طلاساز شد | شغل طلا سازی | درآمد طلا سازی

طلا و جواهر سازی یکی از شغل‌هایی است که به ظرافت و سلیقه بسیار زیادی احتیاج داشته، اما افراد چگونه می‌توانند طلاساز شوند و این شغل چقدر درآمد دارد؟


جواهرسازی یکی از شغل‌هایی است که نیاز به مهارت‌های بسیار زیاد دارد و آن طور که در آگهی‌ها آمده است، هزینه کلاس‌های آموزشی این شغل از یک میلیون و 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان متغییر است. اما درآمد این شغل به گفته تعدادی از آن فعالان آن از 500 هزار تومان تا حداکثر دو میلیون تومان است و به گفته تعدادی از آنها،‌ بیشتر این افراد بیمه‌ای ندارند.

یکی از فعالان این صنعت می‌گوید: بیشتر کارفرمایان ترجیح می‌دهند، به دلیل ظرافت و توجه به ریزه‌کاری‌ها در جواهر سازی، طراح‌ها و طلاساز‌های زن را استخدام کنند.

در همین مورد یکی از کارفرمایان می‌گوید که به کارگر نگین سوارکن خود بابت هر نگین 25 تومان می‌دهد، و اگر هر روز 1700 تا 1800 نگین را روی طلا سوار کند حدود 45 هزار تومان دریافت می‌کند یا 800 هزار تومان حقوق ثابت به وی پرداخت می‌شود.

یکی دیگر از کارفرمایان می‌گوید: به کارگری که مهارت موم کاری انجام دهد و سابقه کار داشته باشد 800 هزار تومان در ماه پرداخت می‌کنیم و در صورتی که به تراشکاری، بسابکاری و شاخه‌کاری تسلط داشته باشد، یک میلیون تومان به او پرداخت می‌شود. ساعت کاری این حجره در بازار نیز از ساعت 9 صبح تا 18 عنوان می‌شود.

مسوول یک موسسه‌های ‌آموزش طلا و جواهر سازی هم می‌گوید: کلاس‌های ویژه این مجموعه 20 جلسه است و این کلاس‌ها مخصوص بازار کار بوده و هزینه آن دو میلیون تومان است و کلاس‌های معمولی این موسسه سه ماهه است و سه میلیون تومان هزینه دارد. اما در کلاس‌های معمولی مدرک معتبر فنی‌حرفه‌ای نیز به فرد داده می‌شود.

یکی از صنعت‌گران طلا و جواهر سازی می‌گوید: با مدرک فنی‌حرفه‌ای می‌توان کارت صنعتگری گرفت و در منزل به این کار پرداخت یا یک کارگاه کوچک تشکیل داد. این افراد می‌توانند از طریق همین کارت، خود را بیمه کنند.

مسوولی در یکی دیگر از موسسات آموزشی می‌گوید: در این موسسه کلاس‌های گوناگون تشکیل می‌شود، مانند ساخت طلا که طول دوره چهار ماه بوده و هزینه آن دو میلیون و 500 هزار تومان است، مخراجی یک ماهه هزینه‌ آن یک میلیون 50 هزار تومان، طراحی دو ماهه هزینه آن یک میلیون تومان، جواهر شناسی 20 جلسه هزینه آن یک میلیون و 500 هزار تومان،سنگ شناسی 15 جلسه هزینه آن یک میلیون و 200 هزار تومان و دوره فروشندگی یک ماهه هزینه آن 500 هزار تومان است.

آن طور که مسوولی در یک شرکت طراح طلا و جواهر هم می‌گوید، برای یک زن با تجربه کافی در زمینه طراحی دستی و اتود زنی طلا و جواهر یک میلیون تومان حقوق در نظر گرفته شده است و در صورتی که بسیار خلاق و با تجربه باشد تا دو میلیون تومان نیز پرداخت می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد