اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
دویچه بانک آلمان:

قیمت عادلانه برای هر اونس طلا 750 دلار است

سایت طلا : دویچه بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت جهانی طلا برای رسیدن به سطح عادلانه خود باید 30 درصد دیگر کاهش یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فایننشال ریویو، قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بالاتر از 1090 دلار در هر اونس تثبیت شده است. تحلیلگران دویچه بانک بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی هنوز از سطح عادلانه خود فاصله دارد و قیمت عادلانه هر اونس طلا 750 دلار است.

بر اساس این گزارش در واقع قیمت طلا باید 30 درصد دیگر کاهش یابد تا به سطح عادلانه برسد. مدل قیمتی دویچه بانک که عواملی مثل رشد اقتصادی، ارزش دلار و عرضه پول و خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان را شامل می شود، نشان می دهد که ارزش واقعی هر اونس طلا در شرایط کنونی 785 دلار است.

میانگین قیمت هر اونس طلا در بلندمدت نیز بر اساس معیارهای واقعی یعنی با استفاده از شاخص برابری قدرت خرید حدود 770 دلار خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران این موسسه مالی، تقویت ارزش دلار آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا در بلندمدت وارد کند.

البته دویچه بانک آلمان بر این باور است که ادامه روند نزولی قیمت نفت می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا تمام شود. توجیه این مساله این گونه است که افت قیمت جهانی نفت موجب کاهش فشارهای تورمی در آمریکا خواهد شد و این مساله لزوم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کمتر خواهد کرد.

دویچه بانک افزود: کاهش قیمت نفت می تواند محتمل ترین عامل برای افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت باشد. کاهش قیمت نفت نه تنها موجب کاهش قیمت انرژی در آمریکا خواهد شد بلکه تاثیر زیادی بر افت نرخ تورم نیز خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، موسسه مالی ای بی ان آمرو نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سال 2016 میلادی به کمتر از 800 دلار خواهد رسید.

موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز این رقم را تا پایان سه ماه سوم امسال 1050 دلار و تا پایان امسال 1200 دلار اعلام کرده است. بانک جهانی نیز پیش بینی کرده است که متوسط قیمت هر اونس طلا تا سال 2025 میلادی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

موسسه مالی یو بی اس نیز پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در شش ماه دوم امسال به 1180 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد