اونس طلا2212.31
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تقلای اونس برای جدایی ازکف5 ساله/

سقوط سهام چین هم افاقه نکرد

فلز زرد پس از 5 هفته کاهش پیاپی، هفته کاری جدید را نیز با تقلا برای فاصله‌گرفتن از کف 5 ساله قیمتی آغاز کرد.


هر اونس طلا که هفته گذشته با 34 دلار سقوط به بهای 1099 دلار رسیده بود، روز دوشنبه تا ساعت 7 بعدازظهر به قیمت 1095 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی نخستین روز کاری هفته ثبت شده باشد.

یکی از عوامل افت اونس از اوج روزانه دوشنبه، رسیدن داده‌های خوب از گزارش میزان سفارش‌های کالاهای بادوام آمریکا بود.


خبر بد برای علاقه‌مندان به طلا این است که در این روز نگرانی‌ها در مورد وضعیت بازارهای سهام چین هم نتوانست چهره اونس را ترمیم کند. شاخص‌های سهام چین روز گذشته با سقوطی 5/ 8 درصدی روبه‌رو شدند که پایانی بر رشد ناشی از مداخله دولت بود.

بازارهای سهام چین در هفته‌های گذشته بیش از 25 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند تا حبابی که مدت‌ها در مورد آن هشدار داده شده بود، ترکیده باشد. دولت چین برای مقابله با این وضعیت در بازارها مداخله کرد، اما بازار روز گذشته نشان داد که مسیر خود را پیگیری می‌کند.

هفته جدید در حالی با تقلای اونس آغاز شده که برآیند پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت نشان می‌دهد فلز زرد هنوز برای افت بیشتر جا دارد. در آخرین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 555 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 416 نفر معادل 75 درصد، کاهش و 99 نفر معادل 18 درصد افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 7 نفر نیز نظری خنثی درباره روند کوتاه‌مدت داشته‌اند.

در نظرسنجی از کارشناسان حرفه‌ای نیز 20 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 9 نفر معادل 45 درصد، کاهش و 8 نفر معادل 40 درصد افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، سه کارشناس معادل 15 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. ناتوانی اونس طلا از فاصله گرفتن از کمترین سطح قیمت در 5 سال گذشته، چشم‌انداز این فلز گرانبها را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین‌المللی بر این باورند که گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد می‌کند. نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا امروز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و فردا چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای پایان خواهد یافت. این نشست تا حد زیادی وضعیت سیاست‌های پولی و نرخ بهره آمریکا در ماه‌های آینده را روشن می‌کند.

نظرسنجی رویترز نیز نشان می‌دهد که با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا تا پایان امسال با چالش‌های زیادی برای پایان دادن به این روند نزولی روبه‌رو خواهد شد. با ادامه روند نزولی قیمت طلا، میزان ذخایر صندوق «اس‌پی‌دی‌آر» نیز به کمتر از 87/ 21 میلیون اونس رسیده است که این رقم پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2008 میلادی به‌شمار می‌رود. آمارهای صندوق بین‌المللی پول هم نشان می‌دهد که آلمان میزان ذخایر طلای خود را در ماه گذشته 39/ 2 تن کاهش داده است. در عین حال روسیه و قزاقستان همچنان به خرید طلا ادامه داده‌اند.

روسیه برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی و تجاری غرب و همچنین جلوگیری از ادامه روند نزولی ارزش روبل در برابر دلار طی ماه‌های گذشته اقدام به خرید طلا و افزایش ذخایر ارزی خود کرده است.دراین شرایط، تحلیلگران «اکونومیک تایمز» به سرمایه‌گذاران بین‌المللی توصیه می‌کنند که برای خرید طلا در شرایط کنونی عجله‌ای نداشته باشند؛ چراکه روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و طلا با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد. به گزارش سایت اکونومیک تایمز، روند نزولی قیمت طلا در دو هفته گذشته تشدید شده و به همین علت کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که برای خرید طلا عجله‌ای نداشته باشند.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، قیمت فلز زرد در روزهای آینده تحت‌تاثیر برگزاری نشست دو روزه فدرال‌رزرو آمریکا قرار خواهد گرفت. کاهش نگرانی‌ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. انتشار آمارهای اقتصادی اروپا و آمریکا و نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی نیز عامل مهمی است که می‌تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد. تحلیل‌های فنی نشان می‌دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1100 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح، قیمت طلا تا 1105 دلار افزایش خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد