اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا:

قیمت جهانی طلا زیر 1100 دلار در هر اونس تثبیت شده است

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه و در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، به نظر می رسد بازار جهانی طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده قرار دارد و به همین علت پیش بینی می شود قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت با افزایش چشمگیری روبرو نخواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره این کشور خواهد داشت. بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو فردا چهارشنبه منتشر خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال به بیش از 50 درصد رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به 1094 دلار رسیده است. این رقم روز جمعه به کمتر از 1077 دلار رسید که پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی به شمار می رود. قیمت طلا هفته گذشته نیز برای پنجمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز برای هفتمین روز متوالی با کاهش روبرو شده و به کمتر از 21.87 میلیون اونس رسیده است. این رقم پایین ترین ذخایر طلای این صندوق از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

گزارش سایت طلا می افزاید، کاهش شدید واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه ژوئن نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است. آمارهای رسمی نشان می دهد که واردات طلای چین به پایین ترین سطح در 10 ماه گذشته رسیده است.

بانک آمریکا نیز در تازه ترنی گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا، انتشار آمارهای اقتصادی این کشور و منطقه یورو و تحولات اقتصادی چین قرار خواهد داشت. بعید به نظر می رسد که تقاضای فیزیکی بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند در شرایط کنونی با افزایش چشمگیری روبرو شود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد