اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
یک کارشناس بورس کالا:

سبز پوشی معاملات آتی سکه در پسا توافق

به گفته مدیرکالایی کارگزاری سهم آشنا، پس از توافق معاملات آتی سکه در بورس کالا با اقبال مواجه شد، ‌اما سایر رینگ های معاملاتی هنوز درگیر رکود هستند.



امین شکرریز در خصوص بررسی روند معاملات در بورس کالای ایران در مقایسه با قبل و بعد از توافق گفت: برای این بررسی هر کدام از رینگ‌ های معاملاتی باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. در رینگ صنعتی و معدنی تفاوت چندانی در بازار رخ نداد و تغییر چشم گیری در این بازار ایجاد نشد.

به گفته او در این راستا می‌توان به معاملات مس و آلومینیوم اشاره کرد که فعالان این بازار پس از توافق به دلیل انتظار کاهش نرخ دلار منتظر کاهش قیمت محصولات فوق بودند. به همین دلیل در زمان خرید با حد‌اقل میزان نیاز خود به بازار ورود می‌کنند و سعی بر آن دارند تا تنها مصارف الزامی خود را تهیه‌ کنند که به نظر می‌رسد در میان مدت شاهد رشد آرام معاملات محصولات مذکور باشیم .

او افزود: در خصوص محصولات فولادی نیز برخی از کارشناسان معتقدند جهت رونق بازار نیازمند به رونق ساخت و ساز و تخصیص بودجه مناسب به پروژههای عمرانی هستیم، در غیر این صورت در میان مدت شاهد رونق در این بازار نخواهیم بود و بازار با همین رکود به معاملات خود ادامه خواهد داد.

این کارشناس بورس کالا درباره معاملات محصولات پتروشیمی گفت: در رینگ پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با توجه به اینکه نظام قیمت گذاری در محصولات پلیمری و شیمیایی تا کنون به این صورت بوده که هر دو هفته یکبار با در نظر گرفتن میانگین قیمت جهانی فوب، محصولات به همراه قیمت دلار محاسبه می‌شد، پس از توافق به‌دلیل انتظار فعالان به کاهش قیمت دلار که سبب کاهش قیمت پایه می‌شود، منتظر اعلام جدید قیمت‌ها بودند. به همین خاطر در این بازار رکود بیشتری نسبت به قبل مشاهده شد و به نظر می‌رسد پس از اعلام جدید قیمت‌ها، معاملات در این رینگ سمت وسوی خود را خواهد گرفت و نسبت به قبل از توافق، رونق بیشتری رخ خواهد داد.

به گفته شکرریز،‌ معاملات آتی سکه تنها بخشی در بورس کالا است که با رونق روبرو شده‌است،‌ که آن هم بدلیل وجود نوسانات قیمت دلار، انس جهانی و قیمت سکه در این بازار است.همچنین با توجه به مزیت این بازار که فعالین می‌توانند در بازار‌های نزولی نیز کسب سود کنند، در زمانی که نوسان در بازار وجود داشته‌باشد، بازار معاملات آتی نیز با نوسان مواجه‌شده و در پی آن سبب رونق در بازار می‌شود.

مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا خاطرنشان کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد،‌ خروج از رکود پس از توافق به صورت آنی امکان پذیر نبوده و این امر آرام، آرام و پس از گذشت زمان امکان پذیر است، به همین علت رونق نیز در بازارها تدریجی پیش می‌آید و یک شبه بروز نمی‌کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد