اونس طلا2381.52
مظنه16,526,000
18 گرم3,815,000
ارزش سکه37,233,078
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
سخنگوی دایملر خبرداد:

مرسدس بنز آماده بازگشت به بازار ایران است/در حال بررسی‌های اولیه هستیم

سیلک موکلرت سخنگوی شرکت دایملر گفت: ما از توافق صورت گرفته بین ایران و گروه 5+1 استقبال می کنیم و طبق قوانین بین المللی و پس از برداشته شدن تحریم ها به بازار و صنعت خودرو ایران باز خواهیم گشت و هم اکنون در حال بررسی ها اولیه هستیم.


پس از سفر هیات بلند پایه آلمانی به ایران مرسدس بنز اعلام کرد که آماده ورود به بازار ایران است. به گفته برخی از منابع نزدیک به مرسدس بنز اگر همه برنامه ها خوب پیش رود در صورت مساعد بودن اوضاع دفتر مرسدس بنز دوباره از اسفند امسال در ایران کار خودش را آغاز خواهد کرد.

سیلک موکلرت سخنگوی شرکت دایملر گفت: ما از توافق صورت گرفته بین ایران و گروه 5+1 استقبال می کنیم و طبق قوانین بین المللی و پس از برداشته شدن تحریم ها به بازار و صنعت خودرو ایران باز خواهیم گشت و هم اکنون در حال بررسی ها اولیه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود شرکت بنز قرار است دوباره در ایران دفتر خود را افتتاح کند و فعالیتش را با ایران خودرو دیزل برای تولید کامیون های نسل جدید بنز آغاز کند گفت:متاسفانه در مرحله فعلی نمی توانم اطلاعات بیشتری بدهم.

در حالی شرکت مرسدس بنز با محافظه کاری فعلا حاضر به دادن اطلاعات بیشتر نیست که مدیران این شرکت طی هفته گذشته برخی از قطعه سازان ایرانی که قبلا به تولید قطعات کامیون های بنز در ایران می پرداختند را مورد بازدید و ارزیابی قرار داده اند.

تولید سری جدید کامیون های مرسدس بنز مخصوصا مدل اکتروس بنز که در بین رانندگان ایرانی پیشینه مثبتی دارد و فروش و احتمالا تولید مدل های سواری E وC کلاس از برنامه های احتمالی این شرکت در ایران است.

پیش از این نیز یک منبع نزدیک به مرسدس بنز در این باره گفته بود که قرار است در مرحله اول تمرکز بر روی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری بنز توسط شرکت ستاره ایران نمایندگی مرسدس بنز باشد. البته از حدود سه ماه آینده هم مدل های جدید کامیون های بنز در ایران خودرو دیزل تولید خواهد شد. و اگر همه برنامه ها خوب پیش رود در صورت مساعد بودن اوضاع دفتر مرسدس بنز دوباره از اسفند امسال در ایران کار خودش را آغاز خواهد کرد.

اوج تعامل مرسدس بنز به دو دوره تاريخي در ايران بازمي گردد كه يكي پيش از انقلاب و ديگري طي هشت سال دولت اصلاحات است. پيش از انقلاب مرسدس بنز جديد ترين مدل هاي کامیونش را در ايران توليد مي كند و حتی برای افزايش سهم ساخت داخل، 30 درصد از سهام موتور سازی تبريز «ايدم» را می خرد. با اين كار عملاً موتور های بنز در ايران توليد و به بنز آلمان صادر می شدند. بنز قصد داشته با توليدات ايران بازار قاره آسيا و بخشی از آفريقا را تامين كند.

مابين سال های 1376 تا 1384 بنز دوباره مدرن ترين محصولاتش را در ايران توليد مي كند و براي توليد سواري مرسدس بنز كلاس E و C با شركت ايران خودرو به توافق می رسد. اين شركت در سال 1382 براي فروش و خدمات پس از فروش بنز های سواري شركت ستاره ايران را كه تمام سهامش در اختيار بنز آلمان بود تاسيس می كند. با توليد مرسدس كلاس E در سال 1385 ساخت بنز سواری در ايران آغاز می شود.

اما توليد كلاس C در ايران هيچ گاه عملي نمي شود. در سال 1386 با ايجاد تنش هاي سياسي بين ايران و آلمان و همچنين بحث كاهش هزينه در دايملر بنز، دفتر اين شركت با تعديل گسترده نيرو در ايران مواجه می شود و دو طبقه معروف برج سايه كه عملاً مانند سفارتخانه آلمان بخشي از خاك اين كشور محسوب مي شد، فروخته مي شود. شركت بنز در ادامه سهام ستاره ايران را در مقابل حدود يك ميليون دلار به ايران خودرو مي فروشد و با اين كار توليد سواری بنز در ايران كمرنگ و كمرنگ تر مي شود. با بروز تنش بين دو كشور توليد كاميون هايي با ظرفيت بيشتر از 20 تن و سه محور در ايران متوقف می شود.

پس از اين اتفاق هر روز حضور بنز در ايران كمرنگ تر می شود تا آنكه «زچه» مديرعامل بنز از فروش سهام بنز در شركت ايدم تبريز خبر مي دهد. وی علت اين كار را زيان ده بودن كارخانه عنوان مي كند اما برخی كارشناسان كاهش روابط سياسی را دليل اصلی ماجرا می دانند. چند ماهی از اين تصميم نمی گذرد كه فروش كاميون بنز به ايران از طرف بنز ممنوع می شود و پس از آن اين شركت به كارمندانش اعلام می كند تا پايان سال 2010 دفتر بنز در ايران برای هميشه بسته می شود با تعطيلی دفتر بنز در ايران واردات مستقيم بنز سواری به ايران قطع می شود و بنز هم به ايران ديگر قطعه نمی فروشد. در نهایت ايران خودرو ديزل بزرگ ترين شريك تجاری اش را هم از دست می دهد و توليد كاميون های مدرن بنز در اين شركت قطع می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد