اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
توصیه اکونومیک تایمز به سرمایه گذاران:

برای خرید طلا عجله ای نداشته باشید

سایت طلا : تحلیلگران اکونومیک تایمز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه می کنند که برای خرید طلا در شرایط کنونی هیچ عجله ای نداشته باشند چرا که روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز، روند نزولی قیمت طلا در دو هفته گذشته تشدید شده و به همین علت کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه می کنند که برای خرید طلا عجله ای نداشته باشند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا اکنون بالاتر از 1090 دلار در هر اونس رسیده که نزدیک به پایین ترین سطح در 5 سال گذشته بوده و نسبت به رکورد 1900 دلاری در سپتامبر 2011 میلادی بیش از 42 درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1080 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا در بازارهای بین المللی 4 تا 8 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

برخی کارشناسان نیز معتقدند که در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1080 دلاری، سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1040 دلار خواهد بود و اگر این سطح نیز شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 990 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

سطح حمایتی بلندمدت قیمت طلا نیز 1000 دلار خواهد بود. این هزینه تولید هر اونس طلا در شرایط کنونی است. بسیاری از شرکت های معدنی جهان با قیمت های کنونی طلا با زیان و ضرر روبرو هستند. شرکتهای معدنی جهان سعی می کنند تا در صورت افزایش قیمت طلا به سطح 1130 تا 1140 دلاری بخشی از زیان و ضرر خود را جبران کنند.

قیمت نقره نیز با افت شدیدی روبرو شده به طوری که نسبت به رکورد 48 دلاری در آوریل 2011 میلادی بیش از 70 درصد کاهش را تجربه کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اکونومیک تایمز، کاهش نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان، دستیابی به توافق هسته ای ایران و کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز عامل مهم دیگری است که علاوه بر افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا شده است.

بنابر این توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که در شرایط کنونی برای خرید طلا عجله نداشته باشند چرا که قیمت طلا احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد