اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همه نامزدهای احتمالی اسکار 87 / از نقش متفاوت دی‌کاپریو تا همکاری مجدد تام هنکس با اسپیلبرگ + تصویر

در حالی‌که هنوز چند ماه دیگر تا برگزاری رقابت‌های اسکار باقی مانده ولی فیلم‌های ساخته شده از اواسط سال گذشته تا آنهایی که هنوز در دست ساختند، در تلاشند تا در این عرصه رقابتی، پررنگ‌تر و موفق‌تر از بقیه ظاهر شوند.

رقابت‌های اسکار از آخرین روزهای تابستان و اولین روزهای پاییز و شروع فصل جشنواره‌های بزرگ سینمایی و جوایز مختلف به اوج خود می‌رسد. این اوج گیری با افتتاح هفتاد و دومین جشنواره ونیز در 2 سپتامبر آغاز می‌شود و پس از آن با جشنواره تلوراید (4-7 سپتامبر)، تورنتو (10 تا 20 سپتامبر)، نیویورک (26 سپتامبر تا 12 اکتبر) و لس‌آنجلس (5 تا 12 نوامبر) به اوج خود می‌رسد.

اهمیت نمایش و بازخورد مثبت فیلم‌ها در جشنواره‌ها مختلف سینمایی با بررسی تاریخ جشنواره‌های سینمایی جهان و به دنبال آن اعطاء جوایز اسکار، هر چه بیشتر برای ما مشخص می‌شود، آنچنانکه فیلم برنده اسکار «مرد پرنده‌ای» سال گذشته اول از همه در جشنواره ونیز به نمایش درآمد، سال پیش از آن نیز فیلم سینمایی «12 سال بردگی» در جشنواره فیلم تلوراید رونمایی شد و با استقبال خوب منتقدان و حضار در جشنواره روبرو شد.

در زیر به بررسی فیلم‌های مطرح در رقابت‌های اسکار 2016 می‌پردازیم:

_فیلم سینمایی «آدام جونز»:

«آدام جونز» یک فیلم کمدی با بازی خوب «بردلی کوپر» است که «جان ولز»،سازنده فیلم «آگوست: اوسیج کانتی» آن را کارگردانی کرده است.

این فیلم که فیلمنامه آن را «استیون نایت» آن را نوشته است، داستان یک سرآشپز موفق است که با مواد مخدر و روابط غیراخلاقی زحمات چندین و چند ساله خود را بر باد می‌دهد ولی پس از مدتی به خود آمده و تلاش می‌کند تا بار دیگر و این بار در لندن به موفقیت دست یابد.

فیلم «آدام جونز» که قرار است ماه اکتبر در آمریکا به نمایش درآید، به احتمال زیاد برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآید،البته اگر پیش از آن در جشنواره تلوراید نمایش داده نشود.

این فیلم که مورد اقبال منتقدان قرار گرفته است، ممکن است که «برادلی کوپر» که تاکنون سه بار برای فیلم‌های «دفترچه امیدبخش»، «خشونت آمریکایی» و «تک تیرانداز آمریکایی» نامزد اسکار شده، بار دیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

_فیلم سینمایی درندگانی از ناکجاآباد:

این فیلم درام با بازی «ادریس آلبا» که به احتمال زیاد برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درخواهد آمد، داستان یک سرباز بچه سال است که درگیر جنگ‌های داخلی یک کشور آفریقایی بی‌نام و نشان است.

فیلمنامه «درندگانی از ناکجاآباد» توسط «کاری فوکاناگا»، کارگردان فیلم، براساس رمانی به همین نام نوشته «آزودینما آیوویلا» نوشته شده است.

انتظار می‌رود که «ادریس آلبا» که دو سال پیش در فیلم «ماندلا: پیاده‌روی طولانی تا آزادی»، خوش درخشید و در کمال تعجب نتوانست نامزد جایزه اسکار شود، امسال بتواند برای فیلم «درندگانی از ناکجاآباد»، در این رقابت‌ها به موفقیت دست یابد.

_فیلم سینمایی«A Bigger Splash»:

«لوکا گوادانینو» کارگردان و نویسندهٔ ایتالیایی که پیش از این در سال 1999 با «تیلدا سوئیتن» در پنجمین فیلم سینمایی‌اش با نام «من عشق هستم» همکاری داشت، امسال بار دیگر و این بار با فیلم «A Bigger Splash»، به سینماهای جهان بازگشته است.

«A Bigger Splash» که انتظار می‌رود در جشنواره ونیز، در زادگاه او ایتالیا به نمایش درآید، داستان یک ستاره راک موسیقی است که به همراه همسرش به تعطیلات می‌روند ولی با رسیدن یک پیرمرد و دخترش دچار مشکلاتی می‌شوند.

این فیلم انتظار می‌رود که علاوه بر بخش بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل زن، در بخش فیلمنامه‌ نیز نامزد جایزه اسکار امسال شود.

_فیلم سینمایی «توده سیاه»:

فیلم سینمایی «توده سیاه» به کارگردانی «اسکات کوپر» (سازنده فیلم «قلب دیوانه») ساخته شده است که «جانی دپ» در آن با گریمی متفاوت و در نقش یک قاتل بی‌رحم ظاهر شده است.

فیلمنامه این پروژه را نیز شخص«کوپر» نوشته و داستان آن درباره یکی از اربابان گروه‌های جنایتکار بوستون به نام «ویتی بولگر» (با بازی جانی دپ) است . او یکی از چهره های در دست تعقیب فهرست 10 نفره اف بی آی بوده است که به مدت یک دهه در حال فرار بوده و در نهایت در سال 2011 دستگیر شد.

این فیلم که چندان از سوی منتقدان مورد اقبال قرار نگرفته است و قرار است در جشنواره تلوراید یا تورنتو اکران شود، علی‌رغم تمام انتقادها شاید بتواند برای «جانی دپ» به خاطر هنرنمایی در نقشی کاملا متفاوت، نامزدی اسکار را به همراه داشته باشد.

_فیلم سینمایی «از مرگ جسته»:

فیلم سینمایی «از مرگ جسته» محصول مشترک کمپانی‌های نیوریجسنی و فالکس است که «آلخاندرو ایناریتو»، کارگردان برنده اسکار فیلم «مرد پرنده‌ای» این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای که خود در نگارش آن همکاری داشته و براساس کتابی به همین نام نوشته «مایکل پانکه»، کارگردانی کرده است.

«از مرگ جسته» که براساس اتفاقاتی واقعی ساخته شده، داستان زندگی مردی اسطوره‌ای به نام «هیو گلاس» است که طی اتفاقاتی پیچیده و نفس گیر طی قرن 19 میلادی، تلاش می‌کند زنده بماند.

در این فیلم علاوه بر «دی‌کاپریو»، بازیگران مطرح دیگری چون «تام هاردی»، «ویل پولتر» نیز ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم که قرار است 8 ژانویه 2016 اکران عمومی شود، شایعه شده که تا قبل از نوامبر برای نمایش در هیچ جشنواره‌ای آماده اکران نخواهد شد ولی آنچه که برای این فیلم پیش‌بینی شده، احتمال نامزدی آن در بخش‌های اصلی چون بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «دی‌کاپریو» است.

_فیلم سینمایی «پل جاسوس‌ها»:

فیلم خوش ساخت «پل جاسوس‌ها» با موضوع جنگ سرد، چندمین همکاری «استیون اسپیلبرگ» و «تام هنکس»، پس از گذشت سال‌ها از ساخت فیلم‌هایی چون «نجات سرباز رایان» و «اگر میتونی منو بگیر» محسوب می‌شود.

«اسپیلبرگ» این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای مشترک از «جوئل و ایتان کوئن» کارگردانی کرده است.

برادران کوئن نیز فیلمنامه خود را با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته «جیلز وایتل» نوشته‌اند. کتاب «وایتل» داستان انسان‌هایی است که در بحران جنگ سرد در دهه 60 میلادی گرفتار آمده‌اند و برای رهایی خود از این بحران تمام تلاش خود را می‌کنند.

در تیزر تبلیغاتی فیلم «پل‌های جاسوس» که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است، حضور «تام هنکس» پررنگ‌تر از بقیه است و در آن به پرونده‌ای جنجالی اشاره می‌شود که قرار است زندگی او را به طور کلی تغییر دهد.

«هنکس» در این فیلم نقش «جیمز بی. دونووال»، یک وکیل باتجربه را بازی می‌کند که قرار است از یک جاسوس روس که توسط آمریکایی‌ها گرفتار شده است، دفاع کند و پس از آن وظیفه گفتگو با مقامات آمریکایی برای تبادل این جاسوس روس با یک فروند هواپیمای آمریکایی (یو-2) را به عهده می‌گیرد که در شوروی سابق سقوط کرده است.

«تام هنکس» در این فیلم که قرار است 16 اکتبر در برخی کشورهای جهان به نمایش درآید،در کنار بازیگران دیگری چون «آلن آلدا»،‌ «امی رایان» و «مارک ریلنس» ایفای نقش کرده است.

این فیلم که به عقیده کارشناسان توانایی جلب توجه اعضای آکادمی اسکار را دارد، در صورتی‌که بتواند در بخش‌های مهمی چون بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم (برادران کوئن) نامزد اسکار شود، جای تعجب نخواهد بود.

_فیلم سینمایی «کنار دریا»:

«آنجلینا جولی» که با ساخت فیلم «شکست ناپذیر»، منتقدان را ناامید کرد ولی توانست در گیشه خوب بفروشد، شاید این‌بار با فیلم «کنار دریا» که همسرش «براد پیت» که در آن ایفای نقش کرده است، بتواند با کسب نامزدی اسکار بار دیگر معادلات منتقدان را بر هم زند.

«کنار دریا» داستان یک زوج با بازی «جولی» و «پیت» در اواسط قرن 70 میلادی است که در فرانسه دست به سفر می‌زنند و پس از آشنایی با یک زوج جوان‌تر در یک شهر ساحلی، مجبور می‌شوند بار دیگر روابط خود را مورد بررسی مجدد قرار دهند.

به نظر می‌رسد که این فیلم، گزینه خوبی برای جشنواره‌های پاییزی از جمله جشنواره فیلم ونیز باشد و شاید بتوان آن را یکی از شانس‌های نامزدی در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه باشد.

_فیلم سینمایی «عقیده»:

«رایان کوگلر» که اولین فیلم سینمایی خود را با نام «ایستگاه فروتویل» را در سال 2013 میلادی ساخت و توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند و جایزه بزرگ هیآت داوران جشنواره ساندنس را از آن خود کند، امسال با فیلم ورزشی «عقیده» بازگشته است.

این فیلم با بازی «سیلوستر استالونه» و «مایکل بی‌ جوردن» داستان زندگی و مسابقات بوکسوری به نام «راکی بالبوآ» از دوران گمنامی و بی پولی تا به اوج رسیدن به شهرت و ثروت و دوباره در مسیر سراشیبی افتادن او و خانواده‌اش را روایت می‌کند.

این فیلم که تاریخ اکران آن ماه نوامبر سال میلادی جاری اعلام شده است، احتمال می‌رود در ماه نوامبر اکران شود و در غیر اینصورت در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درخواهد آمد.

به نظر می‌رسد که احتمال دارد که این فیلم بتواند برای بازی «مایکل بی جوردن» در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد اسکار شود.

_فیلم سینمایی «قله‌ای‌ به رنگ خون»:

این فیلم ترسناک و اسرار‌آمیز اگرچه چندان با ذائقه اعضای آکادمی اسکار جور نیست ولی از آنجایی‌که به نویسندگی و کارگردانی «گیلرمو دل تورو»، ساخته شده و بازیگران محبوب و هنرمندی چون «جسیکا چاستین»، «میا واسیکوسکا» و «تام هیدلستون» مورد توجه منتقدان و اعضای آکادمی قرار گیرد.

این فیلم داستان زنی است که در مقطعی از زندگی خود احساس می‌کند همسرش احتمالاً همان کسی نیست که ادعا می‌کند و آدم دیگری است. او تصمیم می‌گیرد هویت واقعی همسر خود را پیدا و کشف کند.

انتظار می‌رود این فیلم یک ماه قبل از اکران در سالن‌های سینمایی در جشنواره تورنتو به نمایش درآید و شاید بتواند نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و حداقل یک جایزه در بخش فنی شود..

بنا بر این گزارش، علاوه بر فیلم‌های نامبرده، فیلم‌های دیگری چون «دختر دانمارکی»، «اورست»، «هرکسی کسی را می‌خواهد»، «دایناسور خوب»، «هشت نفرت‌انگیز»، «در قلب دریا»،« من نور را دیدم»، «جین یک اسلحه دارد»، «شادی»، «افسانه»، «نور میان اقیانوس‌ها»، «مکبث»، «مریخی»، «مایل‌ها جلوتر»، «برنامه»، «کارول»، «راز درون چشمهایش»، «اسنودن»، «پسر شائول»، «استیو جابز»، «آهنگ غروب خورشید»، «حقیقت»، «پیاده روی» و «جوانی» به عنوان شانس‌های احتمالی نامزدی جایزه اسکار در بخش‌های مختلف سینمایی مطرح‌اند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد