اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا امروز پنج شنبه در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افزایش قیمت طلا در مبادلات امروز پنج شنبه در شرایطی است که نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به ادامه روند نزولی قیمت طلا مانع از رشد فزاینده و چشمگیر قیمت آن شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده و به کمتر از 1100 دلار در هر اونس رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح از سال 2008 میلادی رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1098 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با یک درصد کاهش به کمتر از 1086 دلار رسید که این پایین ترین رقم از مارس 2010 میلادی به شمار می رود.

قیمت طلا روز دوشنبه نیز با کاهش شدید 4 درصدی روبرو شد. تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی میزوهو بانک نیز تاکید کردند که در شرایط کنونی این مساله عاقلانه نخواهد بود که تصور کنیم قیمت طلا در مسیر صعودی حرکت خواهد کرد. باید برای روشن شدن روند نوسانات قیمت طلا بیشتر منتظر ماند ولی بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی قیمت طلا با افت شدیدتری روبرو شود.

نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است. آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که فروش مسکن در این کشور طی ماه ژوئن به بالاترین سطح در 8 سال و نیم گذشته رسیده است.

در حالی که به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد سیاست های پولی را به حالت عادی بازگرداند و نرخ بهره را افزایش دهد ولی از سوی دیگر بانک های مرکزی اروپا و ژاپن همچنان به سیاست های انبساطی پولی ادامه می دهند و این مساله می تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

تحلیلگران میزوهو بانک افزودند: بعید به نظر می رسد که روند نزولی قیمت طلا امسال نیز مانند دو سال قبل باشد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی برگزاری نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد