اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کارشناس بازار طلا پس از سقوط بهای جهانی طلا اعلام کرد:

بازار طلا در کوتاه مدت با آرامش همراه خواهد بود

سایت طلا : نائب رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور روند کوتاه مدت بهای طلا در بازارهای جهانی را در همین سطوح فعلی ثابت عنوان کرد، و گفت: پیش بینی دراز مدت بهای جهانی طلا در شرایط فعلی سخت و دشوار است.

"هوشنگ شیشه بران" رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، روند بهای طلا را پس از کاهش قیمت به زیر 1100 دلار را با آرامش توصیف کرد و خاطرنشان کرد که بهای طلا در کوتاه مدت در همین سطوح فعلی باقی خواهد ماند.

وی افزود: کاهش اونس طلا به کمتر از 1100 دلار از سال 2009 میلادی و در ده روز پیاپی کاهش از سال1996 آمار جالبیست که این روزها برای طلا رقم خورده است، که علت این سقوط چشمگیر قیمت گمانه زنی در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است.

شیشه بران، اظهارات اخیر جان یلن رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه در صورت بهبود شرایط اقتصادی احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سپتامبر امسال وجود دارد را در کاهش قیمت طلا بسیار تأثیر گذار عنوان کرد و گفت: این امر تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است به طوریکه شاخص دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح از ماه آوریل رسید و طلا نیز با افت سه درصدی در روز چهار شنبه تا این لحظه به 1094 دلار در هر اونس رسید .

وی افزود: قیمت پلاتین نیز برای نخستین بار در شش سال گذشته به کمتر از هزار دلار و قیمت پالادیوم نیز به پایین ترین سطح از نوامبر 2012میلادی رسیده است.

نائب رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشورهمچنین درباره دیگر عوامل کاهش قیمت طلا گفت: انتشار آمارهای امیدوارکننده نسبت به وضعیت اقتصادی جهان و کاهش نگرانی ها نسبت به وضعیت بحران مالی و بدهی یونان و اعطای کمک مالی جدید به ارزش 86 میلیارد یورو و شروع به کار کردن بانکهای یونان پس از 3 هفته تعطیلی از عوامل دیگر افزایش دلار به شمار می آید و اما در بازارهای آسیایی و خرید کمتر از حد انتظار طلا توسط چین در شش سال گذشته اونس را به پایین ترین حد در پنج سال گذشته رساند .

شیشه بران خاطرنشان کرد: انتشار خبر مربوط به افزایش 57 درصدی طلای چین نیز نتوانست تاثیر مثبتی بر طلا داشته باشد چرا که این افزایش ذخایر کمتر از حد انتظارات اولیه بوده است.جالب است بدانید فروشندگان در چین که بزرگترین مصرف کننده طلا محسوب میشود در روز سه شنبه با فوریت اقدام به فروش طلا کردند و این امر باعث کاهش 4 درصدی طلا شد.

وی با اشاره به اینکه آمار به دست آمده حاکی از آن است که ادامه روند نزولی ذخایر طلا در صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان همچنان ادامه دارد، در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: قیمت نفت آمریکا نیز در روز سه شنبه به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید، که از این موضوع هم نباید غافل بود.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان؛ احتمال میرود با کاهش قیمت اونس تقاضای سرمایه گذاران جهانی برای خرید طلا در روزهای آینده بیشتر شود که این امر احتمالاً در نوسان قیمت طلا در آینده موثراست.

این کارشناس بازار طلا درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز گفت: قیمت یک گرم طلای 18 به تبعیت از اونس جهانی در محدوده 88 هزار تومان داد و ستد می شود و بهای سکه نیز با کاهش نسبی به 860 هزار تومان رسیده است، و امیدواریم با پایان ماه مبارک رمضان و همچنین توافقات انجام شده در روزهای گذشته و آرامش بوجود آمده در این بازار تقاضا برای طلا در ایران با افزایش مواجه شده و شاهد رونق کسب و کار در بازار داخلی باشیم.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد