اونس طلا2394.45
مظنه15,976,000
18 گرم3,688,000
ارزش سکه35,993,928
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
تحلیلگر موسسه آر بی سی کاپیتال:

روند نزولی قیمت طلا چندان دوام نخواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه مالی آر بی سی کاپیتال تاکید کرد که گرچه قیمت جهانی طلا هم اکنون به پایین ترین سطح در 5 سال گذشته رسیده ولی روند نزولی قیمت این فلز زرد چندان دوام نخواهد داشت.

به گزارش سایت طلا، جورج گرو تحلیلگر برجسته بازار طلا از موسسه آر بی سی در مصاحبه با سی ان بی سی تصریح کرد: ادامه روند نزولی قیمت طلا موجب افزایش تقاضا و ورود سرمایه گذاران به بازار برای خرید خواهد شد و این مساله موجب متوقف شدن روند نزولی قیمت این فلز زرد خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی افزود: کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران برای فروش ذخایر خود اقدام کنند و این مساله موجب تشدید روند نزولی قیمت طلا شده است. به نظر من قیمت طلا طی ماه های آینده به جایگاه قبلی خود بازخواهد گشت و این روند نزولی موقت و زودگذر خواهد بود.

وی تاکید کرد: قیمت طلا تا پایان امسال هدف 1230 دلار در هر اونس را دنبال می کند.

البته نظرسنجی موسسه بین المللی فلزات گرانبها نشان می دهد که میانگین قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1080 دلار خواهد رسید.

قیمت جهانی طلا پس از شکستن سطح حمایتی و روانی 1100 دلاری همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد. قیمت این فلز زرد از ابتدای امسال تاکنون بیش از 7 درصد کاهش داشته است تا برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شود.

گرو در ادامه افزود: اگر قیمت طلا همچنان زیر 1100 دلار در هر اونس باقی بماند این مساله جای نگرانی زیادی خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد کارشناسان بازار طلا، نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا، تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی مهمترین علل کاهش قیمت طلا به شمار می رود.

اسکات نیشنز رئیس موسسه سرمایه گذاری "نیشنز شیرز" نیز تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر فروش بیش از حد در بازار قرار دارد. سرمایه گذاران نگران افت بیشتر قیمت طلا هستند و به همین علت ذخایر خود را می فروشند.

در صورتی که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد این احتمال وجود دارد که با افزایش ارزش دلار قیمت جهانی طلا نیز با افت بیشتری روبرو شود. بسیاری از موسسات مالی معتبر بین المللی کاهش بیشتر قیمت طلا را تا پایان امسال پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد