اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی تولید ۷ تن طلا در ایران

تولید طلای ایران تا سال ۹۶ به ۷ تن در سال می رسد که معدن طلای زرشوران بالاترین سهم را دارد.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با تکمیل طرح‌هایی که برای تولید این فلز گرانبها در حال اجرا است، میزان تولید شمش طلا در ایران به ۷تن خواهد رسید.

از این میزان، ‌۶ تن تنها متعلق به معدن طلای زرشوران تکاب در استان آذربایجان غربی است به طوری که با اجرای طرح توسعه ظرفیت تولید آن با رشد ۲ برابری از ۳ تن فعلی به ۶ تن افزایش می یاید.

همچنین ۷۰۰ کیلوگرم دیگر از رقم تولید مربوط به معادن طلای استان آذربایجان شرقی خواهد بود و تا ۳۰۰ کیلوگرم نیز توسط کارخانه تولید طلا در ارغش نیشابور (استان خراسان رضوی) تولید می شود.

در سال ۹۲ میزان تولید واقعی شمش طلا در ایران به بیش از ۴.۱ تن رسید این در حالی است که تولید شمش این فلز در سال های گذشته با نوسان همراه بود به گونه ای که در برخی از سال ها به رقم یک هزار و ۴۳۲ کیلوگرم رسید. تولیدکنندگان عمده طلا در کشور تا سال ۹۲ معادن موته، ‌ آق دره، ‌ کوه زر، ‌ زر مهر و معدن سرچشمه بودند اما از اواخر سال قبل، معدن طلای زرشوران در مقیاس ۳ تن در سال – به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده- پا به عرصه تولید گذاشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت داده های معدنی جهان(World Mining Data) از عملکرد سال ۲۰۱۳، کشورهای بلغارستان و لائوس که در محدوده ۷هزار کیلوگرم شمش طلا تولید می کنند در رده ۴۲ و ۴۳ جهانی قرار دارند در حالی که ایران در آن سال در رتبه ۶۸ جهانی ایستاد اما در سال ۲۰۱۴ با افزایش تولید طلا تا مرز ۴هزار و ۱۹۶ کیلوگرم جایگاه بهتری در رتبه بندی جهانی پیدا کرد. از همین رو ایران با تولید ۷هزار کیلوگرم شمش طلا می تواند بیش از ۲۰ پله در جایگاه جهانی صعود کند.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد