اونس طلا2207.14
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
نظرسنجی کیتکو نشان داد

68 درصد کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نظر منفی نسبت به قیمت طلا دارند

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا برای چهارمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال و تقویت ارزش دلار بوده است.

بر اساس این گزارش 364 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد 247 نفر معادل 68 درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افت بیشتری روبرو خواهد شد. 90 نفر معادل 25 درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا طی روزهای آینده با افزایش مواجه خواهد شد و 27 نفر معادل 7 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

پس از هفته ها که نظر کارشناسان اقتصادی با فعالان بازار طلا در خصوص روند قیمت طلا متفاوت بوده این بار کارشناسان اقتصادی نیز با فعالان بازار طلا هم نظر هستند.

از 33 کارشناس ارشد اقتصادی 19 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کرده اند. 13 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 68 درصد پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

4 کارشناس اقتصادی معادل 21 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی با افزایش مواجه می شود و 2 نفر معادل 11 درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا مهمترین عامل موثر بر قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت، نگرانی مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار آمریکا است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات اخیر خود از احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال خبر داده است. جولیان جیساپ تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نگرانی مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو است. افزایش این احتمال موجب تضعیف قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد.

سرمایه گذاران بیشتری در شرایط کنونی اقدام به فروش ذخایر طلای خود کرده اند و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در 5 ماه گذشته رسیده است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد