اونس طلا2213.67
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا نزدیک به پایین ترین سطح خود در 8 ماه گذشته رسید

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا نزدیک به پایین ترین سطح خود در 8 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال موجب شده تا قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده باشد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به سطح 1144 دلاری رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز به 1142 دلار رسید که این پایین ترین رقم از نوامبر 2014 میلادی به شمار می رود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از 2 درصد کاهش داشته است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد که ما نسبت به قیمت طلا نگران هستیم و به نظر ما افزایش ارزش دلار در شرایط کنونی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1141 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افت بیشتری روبرو می شود.

وی افزود: رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی در کاهش قیمت طلا بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 درصد کاهش داشته است تا برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده باشد. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که اگر وضعیت اقتصادی آمریکا مطابق با انتظار بهبود یابد، فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت جهانی پلاتین و پالادیوم نیز با افت شدیدی روبرو شده است که افزایش عرضه عامل مهمی در این کاهش قیمت بوده است. قیمت هر اونس نقره نیز به کمتر از 15 دلار رسیده که این پایین ترین قیمت از دسامبر 2014 به شمار می رود.

گروه مالی ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد که اگر شاخص سهام به روند صعودی خود ادامه دهد و دلار نیز تقویت شود، قیمت طلا در کوتاه مدت با فشار بیشتری روبرو خواهد شد.

کاهش واردات طلای هند طی ماه گذشته و همچنین تحولات مربوط به بحران مالی و بدهی یونان نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. پارلمان یونان روز گذشته با طرح ریاضت اقتصادی پیشنهادی وام دهندگان بین المللی موافقت کرده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد