اونس طلا2381.3
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
لحظه به لحظه با مذاکرات هسته‌ای وین

یک دیپلمات ایرانی از توافق هسته‌ای با ۱+۵ خبر داد

خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک کشورمان از توافق ایران و ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای خبر داد.

توافق موقت ژنو (برنامه جامع مشترک) که در 30 ژوئن (9 تیر) به پایان می‌رسید پس از چندبار تا دوشنبه (13 جولای/22 تیرماه) تمدید شده است تا فرصت بیشتری برای ادامه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 پدید آید.

دیپلمات‌های ارشد همگی از وجود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات خبر داده‌اند اما همزمان بر ادامه کار بر روی مسائل باقیمانده تأکید کردند. بر اساس گزارش از برخی منابع، به نظر می‌رسد که سه محور اصلی همچنان جزو اختلافات اساسی در مذاکرات هستند. اول، سازوکار برداشته شدن تحریم‌ها به خصوص اصل بازگشت‌ناپذیری آنهاست؛ دوم، در مورد دوره زمانی است که باید برخی محدودیت‌ها برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته شوند. طرف غربی تلاش دارد تا بیانیه لوزان را با قرائت خود یک توافق الزام‌آور نشان ده. موضوع سوم نیز اختلافات در مذاکرات مربوط به ابعاد نظامی احتمالی با همان پی‌ام‌دی است که در همین چارچوب موضوع دسترسی‌ها و بازرسی‌ها و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح می شود.

مکانیزم برداشته شدن تحریم‌ها، در کنار برگشت‌ناپذیری آ‌نها و همچنین هم‌وزن‌سازی و همزمان‌سازی اقدامات طرفین علاوه بر بحث درباره طول دوره توافق در اصل همان مباحثی هستند که خانم موگرینی از آنها تحت عنوان «برخی موضوعات سیاسی» یاد می‌کند.

24 تیر

11:05 خبرنگاران تا نیم ساعت دیگر به مرکز رسانه‌ای وین منتقل می شوند. محلی که قرار است ظریف و موگرینی بیانیه در خصوص جمع بندی مذاکرات را قرائت کنند. این مراسم پس از آخرین نشست وزرا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

10:57 ایتارتاس: مراسم امضای توافق هسته‌ای صبح سه شنبه به وقت وین برگزار می‌شود؛ یک منبع غیر رسمی تاکید کرد که مراسم مربوط به امضای قرارداد تاریخی بین ایران و قدرت های جهانی احتمالا صبح امروز سه شنبه در دفتر سازمان ملل در شهر وین برگزار خواهد شد.

10:46 رویترز: ایران و 1+5 به توافق هسته‌ای دست یافتند؛ خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک از توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

10:41 جلسه نهایی ایران و 1+5 ساعت 13:00 به وقت تهران؛ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه آمریکا از برگزاری جلسه نهایی میان ایران و 1+5 در ساعت 10:30 به وقت وین خبر داد.

23 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

04:18 هیأت مذاکره کننده چین نیزهتل پاله‌کوبورگ را ترک کرد.

04:14 وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود از کشورهای آمریکا، آلمان و انگلیس دیدار کرد.

04:08 سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هتل محل مذاکرات را ترک کرده و در حین سوار شدن به خبرنگاران گفت: "می‌روم که بخوابم."

03:11 جلسه آقایان عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد.

02:45 وزرای خارجه گروه 1+5 برای انجام هماهنگی‌های لازم وارد نشست شدند.

01:49 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دقایقی پیش پایان یافت.

01:47 رویترز: عکس یادگاری وزرا و کنفرانس خبری بامداد سه‌شنبه برگزار می‌شود. یک مقام ارشد غربی در ساعات پایانی روز دوشنبه اعلام کرد ایران و کشورهای قدرتمند جهان، بر اساس برنامه ریزی های احتمالی قرار است مراسم گرفتن عکس جمعی را با حضور تمام وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در گفتگوها برگزار کنند.

01:34 وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اکنون در حال دیدار هستند. نشست‌های معاونین و کارشناسان نیز ادامه دارد.

01:32 آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای احتمالا بامداد سه‌شنبه اعلام می‌شود. دیپلمات‌ها می‌گویند توافقنامه هسته‌ای ایران احتمالا در ساعات اولیه روز سه شنبه حاصل خواهد شد.

01:29 سرگی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه، که پیشتر اعلام شده بود امشب وین را ترک می‌کند عزیمت خود را به تعویق انداخته است.

22 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

23:24 سخنگوی وزارت خارجه اتریش: برای مراسم پایانی (توافق) 3 ساعت وقت نیاز داریم. به گفته سخنگوی وزارت خارجه اتریش، عکاسان و تصویربرداران باید به مقر سازمان ملل بروند تا از وزرا تصویربرداری کرده و سپس کنفرانس خبری در «آستریا سنتر» برگزار شود. وی گفت اینکه توافق چه زمانی انجام شود، ارتباطی به ما ندارد، ما فقط نیازمند 3 ساعت برای آماده‌سازی هستیم.

23:05 آمریکا: پس از بازبینی پایتخت‌ها، توافق هسته‌ای با ایران اعلام خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد من انتظار ندارم که اعلام توافق هسته‌ای تا پس از آنکه پایتخت‌ها فرصت بازبینی آن را داشته باشند، اعلام شود. (بیشتر بخوانید)

22:27 منبع نزدیک به مذاکرات: برای مذاکرات کنونی هیچ‌ضرب‌الاجلی تعیین نشده که نیاز به تمدید آن باشد. یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت که برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید آن باشد. (بیشتر بخوانید)

22:06 لاوروف به محل مذاکرات هسته‌ای بازگشت.

21:50 کاخ سفید: اگر گفتگوها همچنان مفید باشند، تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین باقی خواهد ماند. کاخ سفید اعلام کرد که در صورت پایان نیافتن مذاکرات، توافق موقت دوباره تمدید می‌شود. (بیشتر بخوانید)

21:36 روحانی: توافق هسته‌ای می‌تواند پیروزی دیپلماسی و منطق برد-برد بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌طلبان بین‌المللی باشد.

20:45 ظریف: با حصول توافق همه ما پیروز می‌شویم. وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر خود نوشت که با حصول توافق، پیروزی دیپلماسی به معنای آن است که همه ما پیروز شده‌ایم. (بیشتر بخوانید)

20:31 ظریف از عدم اتمام مذاکرات تا پایان دوشنبه شب خبر داد. ظریف در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات امشب تمام می شود یا خیر، به نشانه «نه» سرش را تکان داد.

20:18 اسپاتنیک: اعلام توافق هسته‌ای تا صبح سه‌شنبه به تعویق افتاد‬‬.

19:43 نشست معاونان خاتمه یافت.

19:13 لاوروف: همیشه شانس توافق هست.

18:37 راشاتودی: ایران و گروه 1+5 بر روی لغو برخی از تحریم‌های تسلیحاتی توافق کردند. به گزارش این شبکه، ایران و قدرت‌های جهانی توافق کردند بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران را بردارند. (بیشتر بخوانید)

18:24 تا چند دقیقه دیگر، لاوروف به دیدار ظریف می‌آید.

18:15 وزیر خارجه چین، هتل محل مذاکرات هسته‌ای را ترک کرد.

17:17 هاموند و لاوروف با یکدیگر دیدار کردند.

17:13 ظریف با همتایان خود ساعت 23:30 دیدار خواهد کرد. وزرای خارجه ایران و 1+5 ساعت 9 به وقت وین (23:30 به وقت تهران) یک نشست جمعی «مهم» خواهند داشت.

17:01 نشست سه‌جانبه ظریف، کری و موگرینی برگزار شد.

16:40 اولاند: طرفها به توافق هسته‌ای نزدیک هستند. رئیس جمهور فرانسه درباره مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گفت طرف‌ها به توافقی نزدیک هستند اما یک شکاف باقی مانده است. (بیشتر بخوانید)

16:34 دیدار دکتر ظریف و دکتر صالحی با کری و مونیز از ده دقیقه پیش آغاز شد. معاونین دو طرف و هلگا اشمید نیز در جلسه حاضر هستند. آقایان فریدون و رابرت مالی نیز در جلسه حضور دارند.

16:30 لیبرمن: تلاش برای متقاعد ساختن کنگره علیه توافق هسته‌ای ایران اشتباه است. وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تلاش برای متقاعد کردن کنگره به منظور مخالفت با توافق هسته‌ای احتمالی را اشتباه خواند. (بیشتر بخوانید)

16:21 هاموند وارد وین شد.

16:01 وزرای خارجه چین و روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

15:48 فابیوس: امروز عصر درباره مذاکرات اظهارنظر می‌کنیم. وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد امروز عصر درباره مذاکرات هسته‌ای اظهارنظر خواهند کرد.

15:41 آسوشیتدپرس: ایران بر توقف غیرقانونی خواندن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید دارد. دیپلمات ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند ایران تاکید دارد در قطعنامه‌ شورای امنیت که قرار است درباره توافق هسته‌ای تصویب شود به نحوی مکتوب توصیف غیرقانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود. (بیشتر بخوانید)

15:12 منبع غربی: هیچ راهی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد. یک مقام ارشد در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی فارغ از شرایط موجود، به بعد از دوشنبه موکول نخواهد شد. (بیشتر بخوانید)

15:02 نشست آقایان عراقچی و روانچی با اشمید شب گذشته تا ساعت چهار بامداد به طول انجامید. از صبح امروز نیز طرفین در تماس مداوم هستند. فعلا برنامه‌ای برای دیدار وزرا تنظیم نشده است.

14:48 ادعای خبرگزاری فرانسه: حسن روحانی قرار است ساعت 22 به وقت تهران سخنرانی تلویزیونی داشته باشد.

14:15 تخت‌روانچی: مراحل پایانی کار روی متن است، اما باید مشکلات باقی‌مانده حل شود.

13:29 نشست داخلی وزرای خارجه 1+5 به ریاست موگرینی از ساعت 11 به وقت وین برگزار شد.

13:29 هاموند امروز بعد از ظهر به وین باز می‌گردد.

13:29 ظریف:معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم. وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای چینی خود اعلام کرد می‌توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.

12:40 وزیر خارجه چین: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست. وزیر خارجه چین پس از ورود به هتل محل مذاکرات در وین در جمع خبرنگاران گفت: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست‎. نباید حصول توافق به تاخیر بیفتد‎. وی افزود: هیچ توافقی کامل نیست.

12:11 وزرای خارجه ایران و چین ساعت 13 دیدار می‌کنند.

12:01 عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا را نمی‌دهم. معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که برخی مشکلات باقی مانده و تا حل نشوند نمی‌توان گفت که به توافق رسیده‌ایم. (بیشتر بخوانید)

11:23 نتانیاهو مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران است. رهبر حزب یش‌آتید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای و ضربه خوردن به روابط آمریکا و اسرائیل است. (بیشتر بخوانید)

10:57 مک‌کانل: کسب تایید توافق هسته‌ای احتمالی از کنگره بسیار سخت خواهد بود. رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که اخذ مجوز از کنگره برای تایید توافق هسته‌ای احتمالی بسیار سخت خواهد بود. (بیشتر بخوانید)

10:00 خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. ایران و قدرت‌های جهانی در حالی امروز دوشنبه به دنبال دستیابی به یک توافق تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای هستند که هر دو طرف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را در دسترس می‌دانند.

09:31 صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات ایران و گروه 1+5 پیشرفت ملموسی داشته است. (بیشتر بخوانید)

09:19 منبع ایرانی: توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد. یک منبع آگاه در هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد ولی این مساله زودتر از عصر دوشنبه اتفاق نخواهد افتاد. (بیشتر بخوانید)

00:50 ساک مشکوک ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات را تعطیل کرد. پلیس وین در پی کشف یک ساک سیاه رنگ بزرگ در ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5،‌ مناطق اطراف را مسدود کرد. (بیشتر بخوانید)

21 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

23:19 شام کاری 1+5 برگزار شد. شام کاری گروه 1+5 در هتل محل مذاکرات هسته‌ای برگزار شد.

22:18 وزیر امور خارجه کشورمان در بالکن هتل محل اقامتش در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: "فردا (دوشنبه) کارهایی برای انجام دادن داریم. وی همچنین تأکید کرد که دیگر تمدیدی در کار نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

21:16 وزیر امور خارجه ایران و آمریکا بار دیگر در وین با یکدیگر دیدار کردند.

20:23 دیپلمات‌آلمانی: توافق هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. یک دیپلمات‌ آلمانی اعلام کرد که پس از دو هفته ماراتن مذاکرات، توافق هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. (بیشتر بخوانید)

19:44 وزیر خارجه انگلیس امروز وین را ترک خواهد کرد و روز دوشنبه بار دیگر به محل مذاکرات باز خواهد گشت.

19:37 مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در هتل کوبورگ وین با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

19:09 وزیر امور خارجه روسیه برای حضور در ادامه مذاکرات هسته‌ای وارد پایتخت اتریش شد.

18:28 ظریف کری و موگرینی احتمالا در ساعت 17 به وقت وین (19:30 به وقت تهران) دیدار می‌کنند.

18:18 مقام ایرانی: توافق امشب حاصل نمی‌شود. یک مقام ارشد ایرانی در خصوص مذاکرات جاری هسته‌ای ایران در وین گفت: ما سخت کار می‌کنیم، اما حصول توافق از نظر لوجستیک تا امشب ناممکن است، توافق نهایتا یک سند 100 صفحه‌ای است.

17:57 منابع چینی اعلام کرده‌اند که وانگ یی، وزیر خارجه این کشور،‌ نیز امروز (یکشنبه) به مذاکرات هسته‌ای می‌پیوندد.

17:48 مقام آمریکایی: موضوعات حل نشده مهمی در مذاکرات باقی است. یک مقام آمریکایی اعلام کرد که موضوعات مهمی در مذاکرات هسته‌ای باقی مانده که نیاز به حل شدن دارند. وی از اظهار نظر درباره زمان احتمالی دستیابی به توافق هسته‌ای امتناع کرد.

17:41 صالحی و آمانو دیدار کوتاهی با یکدیگر داشته‌اند.

17:27 آسوشیتد پرس: توافق هسته‌ای دوشنبه اعلام می شود. دو دیپلمات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند احتمالا توافق اولیه هسته‌ای امروز آماده می شود و اعلام آن برای فردا (دوشنبه)برنامه ریزی شده است.

16:42 آمانو وارد هتل محل مذاکرات شد.

16:28 لاوروف مسکو را ترک کرده و عازم وین شد.

16:17 فابیوس:امیدوارم که در نهایت در آخرین گام ماراتن مذاکرات باشیم. وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد امیدوارم که در نهایت در آخرین گام در مذاکرات باشیم. (بیشتر بخوانید)

16:03 منبع نزدیک به مذاکرات: مدت زمان توافق نهایی و رفع تحریم‌های تسلیحاتی 2 موضوع باقی‌مانده. یک منبع نزدیک به مذاکرات به خبرگزاری فرانسه گفت دو یا سه موضوع از جمله مدت زمان توافق جامع و بحث رفع تحریم‌های بین‌المللی همچون رفع تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت باقی مانده است. (بیشتر بخوانید)

15:40 شینهوا: امروز توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 حاصل می‌شود.

14:22 رویترز: مسائل باقی‌مانده نیازمند تصمیم‌گیری وزرای خارجه است. رویترز به به نقل از یک مقام ایرانی گفت: توافق هسته‌ای امروز یکشنبه در دسترس است و مسائل باقی‌مانده نیازمند تصمیم‌گیری از سوی وزرای خارجه است.

14:10 فابیوس که ساعتی پیش به پاریس رفته است، قرار بار دیگر به وین برگردد.

14:03 نتانیاهو: هزینه امتیازدهی غرب به ایران را ما نمی‌پردازیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از روند مذاکرات هسته‌ای در وین هشدار داد که این رژیم هزینه امتیاز دهی غرب به ایران را نخواهد پرداخت.

14:02 دیدار کری، ظریف و موگرینی برگزار شد.

13:55 کری: چند مورد دشوار باقی مانده است. وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می‌کنم در حال اتخاذ برخی تصمیمات واقعی هستیم، اما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران چند مورد دشوار مانده است که باید انجام شود، من امیدوارم.

13:25 معاونین از ساعت 10:30 به وقت وین، با اشمید در جلسه هستند.

12:44 منبع روس: لاوروف برای حضور در وین برنامه‌ریزی می‌کند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای حضور در ⁧‫مذاکرات هسته‌ای‬⁩ ایران در وین برنامه‌ریزی می‌کند و قرار است امروز به این شهر بیاید.

12:07 با وجود تصمیم شب گذشته، جلسه وزرا هنوز شروع نشده. معاونین و کارشناسان مشغول مذاکرات و کار بر روی متون هستند. ساعت جلسه وزرا با توجه به نتایج کار معاونین تعیین خواهد شد.

11:29 معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا دیدار کردند. در ادامه مذاکرات هسته ای معاونان وزیر خارجه ایران با معاون وزیر خارجه امریکا و دستیار ویژه باراک اوباما دیدار کردند.

10:58 یدیعوت آحارونوت: طولانی شدن مذاکرات ترفند اوباما است. منابع صهیونیستی معتقدند که احتمالا ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به توافق دست یافته‌اند و طولانی شدن روند گفتگوها می‌تواند ترفندی از سوی اوباما تلقی شود. (بیشتر بخوانید)

10:21 دیپلمات غربی: توافقنامه جامع هسته‌ای ایران هنوز آماده نشده است. یک منبع آگاه در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که توافقنامه جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هنوز آماده نشده است. (بیشتر بخوانید)

02:44 دیدار ظریف و کری پایان یافت. دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی پیش پایان یافت.

20 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

23:16 جلسه داخلی گروه 1+5 برگزار شد. جلسه داخلی گروه 1+5 به ریاست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

22:14 فابیوس: اکنون که همه چیز روی میز است، لحظه تصمیم‌گیری فرا رسیده است. وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با همتایان ایرانی و آمریکایی خود در وین گفت: لحظه تصمیم‌گیری فرا رسیده است. (بیشتر بخوانید)

22:13 دیدارهای جداگانه فابیوس و معاون لاوروف با ظریف. وزیر امور خارجه فرانسه و معاون وزیر امور خارجه روسیه به طور جداگانه با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

21:51 وزیر خارجه روسیه امشب به وین نمی‌آید‬‎. در حالی که وزیران امور خارجه آمریکا، آلمان،‌فرانسه و انگلیس در وین حضور دارند اما قرار نیست که وزیر خارجه روسیه امشب به وین بیاید. (بیشتر بخوانید)

21:45 نشست‌های جداگانه معاونان ظریف با اشمید و شرمن. معاونان وزیر امور خارجه ایران عصر امروز نخست با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده و سپس با معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کردند. (بیشتر بخوانید)

21:42 مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با تسنیم: بسیار تحت تأثیر آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان یک استراتژیست قرار گرفته‌ام. مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا درباره رهبر معظم انقلاب می‌گوید: به‌عنوان کسی که بیشتر درباره سیاست خارجی کار می‌کند فکر می‌کنم که ایشان به‌عنوان یک استراتژیست بسیار تأثیرگذار بوده است. (بیشتر بخوانید)

20:20 تصاویر تسنیم از رایزنی تیم مذاکره‌کننده ایران در هتل کوبورگ. (گزارش تصویری)

20:07 کری و لاوروف تلفنی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

18:49 هاموند وارد محل مذاکرات شد.

17:52 فارین‌پالیسی: مشکل آمریکا با ایران تسلیم‌ناپذیری تهران است، نه برنامه هسته‌ای. مشکل آمریکا با ایران برنامه هسته‌ای این کشور نیست، بلکه عدم‌تمایل آن به تسلیم در برابر واشنگتن است و طرح ادعای برنامه هسته‌ای تسلیحاتی تهران پوششی برای مخفی کردن مخالفت واقعی آمریکا با ایران و سیاست‌های حقیقی واشنگتن است. (بیشتر بخوانید)

16:34 ادعای خبرگزاری روسی درباره فضای حاکم بر مذاکرات. ایتارتاس به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد فضای نامطلوب در مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی حاکم است. (بیشتر بخوانید)

16:20 کری، فابیوس، اشتاین‌مایر و موگرینی دیدار کردند. وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی چهارجانبه شرکت کردند.

16:15 ایتارتاس: ناکامی ایران و 1+5 از دستیابی به مصالحه‌ای بر سر تحریم‌های تسلیحاتی. یک دیپلمات غربی عنوان کرد که ایران و 1+5 از دستیابی به مصالحه‌ای برای تحریم‌های تسلیحاتی ناکام ماندند. (بیشتر بخوانید)

16:05 نقش رسانه‌ها در مساله پرونده هسته‌ای و مذاکرات ایران و 1+5. در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای برای سومین بار تمدید شد، نگاهی به نقش رسانه‌ها امری ضروری جلوه می‌کند، زیرا سازوکار اصلی رژیم تحریم و عوامل پشت پرده مساله پرونده هسته ای و روابط ایران با غرب عمدتا در پوشش های خبری نادیده انگاشته شده است. (بیشتر بخوانید)

16:01 کری: موضوعات دشواری باقی است که باید حل شوند. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید حل شوند.

15:21 گزارش‌دهی شرمن به رژیم صهیونیستی درباره جدیدترین تحولات مذاکرات هسته‌ای. یکی از مقامات ارشد آمریکا از تماس تلفنی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور در گروه 1+5 با مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی خبر داد. (بیشتر بخوانید)

15:11 مدیرکل انرژی مؤسسه رند در گفتگو با تسنیم: یک توافق خوب، به تحریم‌ها علیه ایران پایان می دهد. کیت کرین، مدیرکل انرژی و اقتصاد مؤسسه رند گفت: یک توافق خوب تحریم‌ها راعلیه ایران کاهش و در نهایت به آنها پایان خواهد داد. (بیشتر بخوانید)

15:11 مقام ایرانی: هیچ محدودیت زمانی برای مذاکرات وین وجود ندارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رسمی ایرانی عنوان کرد که هیچ محدودیت زمانی برای مذاکرات هسته‌ای در وین وجود ندارد. (بیشتر بخوانید)

14:31 نیویورک تایمز: تحریم تسلیحاتی ایران، اصلی‌ترین مانع فعلی در مسیر توافق هسته‌ای. یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه تحریم تسلیحاتی ایران، نوشت که یکی از اصلی ترین موانع در مسیر رسیدن به یک توافق تاریخی هسته ای با ایران، اختلاف طرفین پیرامون مجموعه ای از تحریم های سازمان ملل و تسلیحات غیر اتمی ایران است. (بیشتر بخوانید)

13:26 صالحی و مونیز ساعت 11:30 به وقت وین (14 به وقت تهران) نشستی دوجانبه خواهند داشت.

13:25 لاوروف امروز عصر به وین باز می‌گردد.

12:42 مذاکرات ظریف و کری از ساعت 12:30 آغاز شد. نشست دکتر ظریف با کری با حضور آقایان عراقچی و روانچی از ساعت 12:30 (10 به وقت وین) آغاز شده است.

12:38 فابیوس به محل مذاکرات در وین بازگشت.

12:14 کری و وزیر خارجه آلمان دیدار کردند. وزرای خارجه آمریکا و آلمان در راستای رایزنی‌های دوجانبه مذاکرات هسته‌ای در وین دیدار کردند.

19 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

22:48 آمریکا: به جایی نرسیده‌ایم که از مذاکرات هسته‌ای کنار بکشیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت که جان کری در آخر هفته در وین باقی می‌ماند و همانگونه که وی گفته است، باور داریم پیشرفتی واقعی داشته‌ایم. (بیشتر بخوانید)

22:16 کاخ سفید: تا زمانی که مذاکرات مفید است در وین بمانید. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اوباما به مذاکره‌کنندگان آمریکایی گفته است تا زمانی که مذاکرات مفید است در وین بمانید. (بیشتر بخوانید)

22:05 کری: برخی موضوعات باقیمانده در مذاکرات حل شد. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد برخی موضوعات باقیمانده در مذاکرات هسته‌ای حل شدند. (بیشتر بخوانید)

21:55 نشست های معاونین و جلسات کارشناسی به صورت مداوم در جریان است.

21:53 آلمان: احتمال دستیابی به توافق در روزهای آینده وجود دارد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که این کشور معتقد است امکان دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای جهانی طی روزهای آینده وجود دارد. (بیشتر بخوانید)

21:39 مونیز: سخت کار می‌کنیم تا به توافقی خوب دست یابیم. ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا بعد از سفری کوتاه به لیسبون برای دریافت یک مدال افتخار، دقایقی پیش به وین برگشت. (بیشتر بخوانید)

20:38 مک کین: اوباما بیشتر از ایران به توافق نیاز دارد. سناتور آمریکایی تاکید کرد که دولت اوباما برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران بسیار مشتاق است و امتیازات زیادی را برای دستیابی به این توافق داده است. (بیشتر بخوانید)

20:24 رکوردهایی که ظریف و کری جابجا می‌کنند. وزرای خارجه ایران و آمریکا با بیش از 15 روز حضور در وین برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران رکوردهای پیشین خود در لوزان را شکستند. (بیشتر بخوانید)

19:50 رویترز: توافق هسته‌ای، منافع روسیه را در خاورمیانه و اروپا شدیدا به مخاطره می‌اندازد. توافق هسته‌ای میان ایران و غرب می‌تواند منافع روسیه را به عنوان یکی از کشورهایی که همواره با اروپا دچار مشکل بوده، شدیدا به مخاطره بیاندازد. (بیشتر بخوانید)

19:02 جان کری تا 22 تیرماه در وین می‌ماند.

18:42 معاون ظریف: ایران و سازمان همکاری شانگهای پس از لغو تحریم‌ها روابط تجاری را گسترش می‌دهند. معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که در شرایط کنونی حجم مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 90 میلیارد دلار رسیده است. (بیشتر بخوانید)

18:09 اتحادیه اروپا و آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تا 22 تیرماه (دوشنبه) تمدید کردند. اتحادیه اروپا و آمریکا تمهیدات توافق مشترک ژنو را تا 22 تیرماه تمدید کردند.

17:43 پوتین: تحریم‌های ایران باید به سرعت پایان بپذیرند. رئیس جمهوری روسیه طی کنفرانسی خبری در نشست مشترک «سازمان همکاری‌های شانگهای» و گروه «بریکس» گفت که توافق هسته‌ای ایران امری حیاتی برای امنیت بین‌المللی ا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد