اونس طلا2206.54
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تداوم روند کاهشی بهای طلا در بازارهای بین المللی

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه نیز تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قصد دارد طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در کنگره و سنا سخنرانی کند و به نظر می رسد سخنان وی چشم انداز مربوط به افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2015 میلادی را روشن خواهد کرد.

بر اساس این گزارش جانت یلن پیش از این در اظهارات روز جمعه خود از احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی خبر داده بود.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر تاثیر توافق یونان و وام دهندگان بین المللی بر بازارهای جهانی هستند. یونان و نهادهای بین المللی روز گذشته سرانجام بر سر بسته نجات اقتصادی جدیدی به ارزش 86 میلیارد یورو به توافق رسیده اند.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وینگ فانگ تاکید کرد: سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا اکنون منتظر اظهارات جانت یلن هستند تا ببینند وضعیت افزایش نرخ بهره آمریکا چه خواهد شد.

وی افزود: به نظر من فدرال رزرو امسال یک بار نرخ بهره را در نشست سپتامبر افزایش خواهد داد و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس طلا تا 1080 دلار کاهش یابد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1156 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با کاهش 1.1 درصدی روبرو شده بود.

جیسون کریسولا تحلیلگر برجسته موسسه ام کی اس نیز تاکید کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1150 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود باید منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا باشیم.

مخالفت های داخلی در یونان با توافق اخیر دولت این کشور با نهادهای مالی بین المللی نیز موجب تشدید بی ثباتی سیاسی شده است. نگرانی های مربوط به وضعیت رشد اقتصادی چین نیز عامل مهم دیگری در نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

نظرسنجی رویترز از 52 کارشناس اقتصادی نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال به کمتر از 6.9 درصد رسیده است. آمارهای رسمی چین در این خصوص قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

این پایین ترین رشد اقتصادی چین پس از بحران مالی جهان در سال 2008 میلادی به شمار می رود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد