اونس طلا2394.45
مظنه16,196,000
18 گرم3,738,800
ارزش سکه36,489,588
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,750,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

صندوق بین‌المللی پول: اگر از ما خواسته شود آماده کمک به یونان هستیم

در حالی که مردم یونان در همه‌پرسی به درخواستهای تروئیکا درباره بازپرداخت‌ بدهی‌ها مخالفت کردند، مدیر صندوق بین‌المللی پول بر آمادگی این نهاد برای کمک به آتن تاکید کرد.

صندوق بین‌المللی پول به عنوان یکی از سه عضو تروئیکای وام‌‍دهندگان و طرف حساب یونان بر آمادگی این نهاد برای کمک به آتن خبر داده است.

روز یکشنبه(دیروز) یونانی‌های خسته از بحران اقتصادی و رکود اقتصادی 5 ساله، پای صندوق‌‌های همه‌پرسی رفتند تا نظر خود را در مورد سیاست‌های تحمیلی وام‌دهندگان بین‌المللی اعلام کنند.

همه‌پرسی‌ای که الکسیس سیپراس نخست‌وزیر چپگرای یونان یک هفته قبل برای تقویت موضعش در مذاکرات با اروپا خواستار برگزاری‌اش شده بود، نهایتا پیروزی‌ای قاطع برای او به همراه داشت و دو سوم یونانی‌ها در آن به اصلاحات درخواستی سران حوزه یورو و اعمال ریاضت اقتصادی نه گفتند.

به گزارش رویترز، مردم یونان در حالی به شرایط مدنظر تروئیکای شامل بانک مرکزی اروپا، کمیسیون اروپا و صندوق بین‌المللی پول «نه» گفتند که نتیجه این رای منفی احتمال خارج شدن آتن از حوزه یورو را زیاد کرده است.

امروز دوشنبه یکی از اعضای تروئیکای طرف حساب با یونان، از آمادگی کمک به آتن خبر داده است. مدیر صندوق بین‌‌المللی پول امروز دوشنبه گفت: «صندوق بین‌المللی پول همه‌پرسی برگزار شده در یونان را بررسی کرده است».

«کریستین لاگارد» افزود: «ما از نزدیک در حال نظارت و بررسی وضعیت هستیم و اگر از ما خواسته شود، آماده کمک به یونان هستیم».

اظهارنظر لاگارد درباره آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای کمک تازه به یونان در حالی مطرح شده که در بین کشورهای اروپایی درباره نحوه تعامل با آتن در موضوع بدهی‌ها همچنان اختلاف وجود دارد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد