اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رفتار حقیقی‌ها در گرو سیاست حقوقی‌ها/ بازار با بیم و امید گام برمی‌دارد/ رشد پله‌ای نماگرهای بورسی

بازار سهام امروز با رفتار دوگانه بازیگران خود روبه‌رو بود به طوریکه حقوقی‌ها عرضه‌کننده و حقیقی‌ها متقاضی سهام بودند با این همه جو عمومی حاکم بر معاملات امروز بازار سهام نشان داد که به محض شکل‌گیری هرگونه صف خرید یا فروشی بلافاصله رفتار بازار متناظر با صف‌های شکل گرفته می‌شود.

شاخص کل بازده نقدی و قیمت سهام در بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 15 تیرماه 94، با 239 واحد افزایش به رقم 66 هزار و 19 واحد دست یافت.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با 98 واحد رشد عدد 27 هزار و 243 واحد را ثبت کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز در تالار شیشه‌ای با رشد 267 واحدی عدد 76 هزار و 57 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص بازار اول با افزایش 175 واحدی به رقم 47 هزار و 661 واحد ایستاد. درعین حال شاخص بازار دوم بورس با رشد 480 واحدی عدد 136 هزار و 54 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس (آیفکس)‌ نیز در پایان معاملات این بازار با رشد 10 واحدی عدد 769 واحد را برای خود ثبت کرد.

گفتنی است ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به اندکی بیش از 125 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 677 میلیون و 570 هزار و 721 سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 68 هزار و 810 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز 3 نمادی معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با 46 واحد، پالایش نفت اصفهان با 25 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 23 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآور شاخص کل بورس تهران برجای گذاشتند.

در عین حال فولاد مبارکه با 16 واحد، بانک پاسارگاد با 15 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 7 واحد کاهش بالاترین اثر منفی را در برآورد این نماگر بر عهده داشتند.

امروز ناظر بازار اقدام به بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی تکنوتار، پارس خودرو، سایپا دیزل، کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا، پتروشیمی فارابی، بیمه آسیا، ایران ترانسفو، حمل و نقل توکا، صنعتی نیرومحرکه، دارویی و بهداشتی لقمان، سیمان داراب، فروسیلیس ایران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت میتکو و صنعتی مینو کرد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های معادن منگنز ایران، ذغال سنگ نگین طبس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، لیزینگ رایان سایپا و نفت پاسارگاد را متوقف کرد.

امروز روند معاملات بازار سهام در حالی از سوی معامله‌گران پیگیری شد که به نظر می‌رسید فضای حاکم بر معاملات بازار سهام تحت تاثیر رفتار هیجانی سهامدارن اغلب حقیقی قرار گرفته است.

امروز همچون روزهای گذشته حقوقی‌ها فروشنده بودند و حقیقی‌ها خریدار این در حالی بود که در صورت شکل‌گیری هرگونه صف خرید یا فروش سهام در هر یک از نمادهای معاملاتی بلافاصله رفتار بازار تحت تاثیر صف‌های شکل گرفته تغییر و معامله‌گران به تبعیت از معاملات شکل گرفته در صف‌ها می‌نشستند.

طی روز جاری شرکت پتروشیمی پردیس از مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی خود از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خبر داد این شرکت بنا دارد در طرح توسعه‌ای افزایش ظرفیت تولید آمونیاک و اوره و نیز تجهیز منابع نقدینگی این افزایش سرمایه را از ابتدای سال 95 به کار گیرد.

در عین حال امروز بنیاد مستضعفان بیش از 39 میلیون و 200 هزار سهم سیمان تهران را به کد شرکت زیرمجموعه خود یعنی شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس منتقل کرد. در پالایش نفت بندرعباس نیز 5 میلیون سهم از سوی حقوقی این شرکت کد به کد شد.

روند معاملات امروز بازار سهام نشان می دهد با توجه به در پیش بودن تعطیلات آخر هفته و نیز ابهام از نتیجه مذاکرات هسته‌ای طی فردا نیز در روندی متعادل و در محدوده قیمت پایانی سهام دنبال شود.

بازار سهام این روزها با بیم و امید به دورنمای خود می‌نگرد و همسو با سیگنال مثبت و منفی اخبار به دنبال شناسایی پله‌ای بازدهی است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد