اونس طلا2381.58
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

با حصول توافق خرید سکه و طلا توجیه اقتصادی ندارد

یک کارشناس بازار آتی معتقد است: در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات خرید سکه و طلا توجیه اقتصادی نخواهد داشت، زیرا ارزش ریال تقویت و نرخ دلار آزاد تا حدودی کاهش پیدا خواهد کرد.



علی خسروشاهی اظهار کرد: در حال حاضر با ایجاد جو خوش‌بینی در معاملات آتی فاصله قیمت آتی دی‌ماه و نقدی سکه در حدود 20 هزار تومان است، که این فاصله بر خلاف منطق عادی بازار است.

او ادامه داد: قبلا نیز چنین جوی در معاملات بازار سکه ایجاد و بازار از منطق خود خارج شد و بعد از اندک زمانی متاسفانه بازار به اشتباه خود پی برد و صف خرید چند روزه ایجاد شد.

وی تاکید کرد: احتمال دارد در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای، رخدادهای اینچنینی روی دهد و قیمت‌ها و فاصله سررسید ها در قرار دادهای آتی با افزایش روبرو شوند .

خسروشاهی در مورد بازار نقدی سکه و طلا بیان کرد: آنچه که در مورد قیمت سکه نقدی وجود دارد، انجام معاملات آن در محدوده قیمت حمایتی سکه است، پیش بینی می‌شود اگر سکه نقدی کمتر از 890 تومان معامله و تثبیت شود احتمالا قیمت ‌هایی در محدوده 850 تومان را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار آتی افزود: به نظر می رسد با توجه به قرار گرفتن سکه طلا در محدوده حمایتی خود امکان اصلاح قیمت وکسب انرژی بیشتر برای نزول دور از ذهن نباشد.

او تاکید کرد: در رابطه با نتیجه مثبت مذاکرات دو آینده وجود دارد، یکی از آن‌ها آن است که نوسانات نرخ دلار در ایران یک نرم معقول پیدا کند، قطعا بازار آتی در این صورت به سمت بازار جهانی خواهد رفت که در این صورت بورس کالا باید وجه تضمین را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات تمدید شود ویا تحریم ها با فاصله زمانی چتد ماهه برداشته شوند یکبار دیگر نوسانات نرخ ارز تاثیر گذار ترین عامل در قراردادهای آتی خواهد شد.

خسروشاهی در پایان گفت: البته علاوه بر تحولات سیاسی و مباحث مربوط به مذاکرات هسته ای مشکل بدهی کشور یونان و افزایش نرخ بهره در امریکا نیز از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در بازار طلا خواهد بود .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد