اونس طلا2394.45
مظنه15,986,000
18 گرم3,690,300
ارزش سکه36,016,458
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

بورس روی نقطه استراحت/ شاخص ۶۷ واحد کاهش یافت

بازار سهام امروز همسو با خبرهای پیرامون فضای سیاست خارجی و نیز همسو با اخبار مجامع شرکت‌های بورسی ترجیح داد اندکی در فاز استراحت فرورود.


شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه 14 تیر ماه 94 با 67 واحد افت رقم 65 هزار و 793 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص قیمت وزنی نیز با ریزش 27 واحدی به رقم 27 هزار و 155 واحد رسید. همچنین شاخص آزاد شناور سهام در این بازار با 79 واحد ریزش به 75 هزار و 805 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما با 31 واحد افت عدد 47 هزار و 500 واحد را تجربه کرد و در عین شاخص بازار دوم با 245 واحد ریزش به عدد 135 هزار و 574 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در معاملات امروز با رشد 2 واحدی عدد 759 واحد را برای خود ثبت کرد.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به اندکی بیش از 144 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از خرید و فروش 757 هزار و 374 هزار و 5 سهم و دارایی مالی قابل معامله در 62 هزار و 446 دفعه معامله بود.

طی معاملات امروز سه نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به طور مشترک با 30 واحد و بانک ملت 23 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس بر جای گذاشتند همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران با 27 واحد، کشتی‌رانی ج.ا.ا با 20 واحد و پتروشیمی شازند با 16 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر بر عهده داشتند.

بر اساس این گزارش امروز ناظر بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های پارس خزر، ایرکاپارت صنعت، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، ماشین‌سازی نیرو محرکه، فنرسازی زر، شرکت نوسازی و ساختمان تهران، فرآورده‌های نسوز آذر و صنعتی مینو را مورد بازگشایی قرار داد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی صنعتی روان‌ فناور، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه‌گذاری سایپا، کاشی پارس، صنایع کاغذسازی کاوه را متوقف کرد.

معاملات امروز بازار سهام امروز در روندی متعادل و همسو با پیگیری اخبار منتشر شده از فضای مذاکرات رقم خورد، این در حالی است که طی روز گذشته با وجود رشد قابل قبول قیمت سهام برخی حقوقی‌ها ترجیح دادند در برابر اقبال پرشور خریداران اغلب حقیقی بازار در نقش فروشنده سهام پرتقاضا ظاهر شود.

طی روز گذشته شرکت مدبران اقتصاد وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت، عرضه‌کننده پرحجم سهام در نماد معاملاتی بانک دی و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) همچنین گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، یک میلیون سهم از سرمایه‌گذاری خوارزمی را واگذار کرد و حمل‌ونقل توکا نیز واگذاری بیش از 2 میلیون سهم توکاریل را دنبال کرد.

شرکت نمادافزون پاسارگاد نیز همچنان به دنبال واگذاری پرحجم سهام بانک گردشگری در روزهای اخیر بود این در حالی است که بانک قوامین بیش از 11 میلیون سهم را در گروه بانکی‌ها طی روز گذشته واگذار کرده است. بانک گردشگری با عرضه سهام خود از سوی شرکت توسعه امید افق گردشگر به عنوان یکی دیگر از حقوقی‌های خود در روز گذشته مواجه بوده‌ایم.

امروز در نماد معاملاتی گروه‌های پیش‌روی بازار از جمله خودرویی‌ها، حمل و نقل دریایی و بانکی‌ها، سهامداران حقوقی ترجیح دادند با واگذاری سهام تا محدوده قیمت پایانی سهم (صفر تابلو) از هیجان‌های کاذب احتمالی بر رشد قیمت سهم جلوگیری کنند.

به نظر می‌رسد بازار سهام طی روزهای آینده همسو با جریان خبرها و تحلیل‌های گمانه‌زنی کارشناسان با نوسان‌های مثبت و منفی روبه‌رو باشد. در عین حال روند بازار سهام شرایط مستعدی برای رشد نماگرها فراهم آورده تا همسو با افزایش انتظارات روانی معامله‌گران بازار سهام بتواند بازدهی مناسبی را بر جای گذارد.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد روند بازدهی بورس به طور پله‌ای و همسو با برآورده شدن انتظارات معامله‌گران در نماد معاملاتی شرکت‌های پیشروی بازار حرکت خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد