اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خیز سکه در سطوح پایین قیمتی

در حالیکه بازار سکه در هفته گذشته شاهد نوسانات منفی و رکورد کاهشی سکه بهار آزادی بود این کاهش بها همچنان در این هفته نیز ادامه یافت.

به گزارش سایت طلا، بهای سکه این روزها همچنان با نبود تقاضا و رکود دست و پنجه نرم می کند و در آخرین تحولات این بازار بهای هر قطعه سکه بهار آزادی امروز 5500 تومان نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرد تا همچنان این مسکوکات طلایی زیر 900 تومان تثبیت گردد.

افزایش اندک طلای جهانی در روز جمعه امید فعالان را به بازگشت سکه بر بالای مرز 900 هزار تومان در روز گذشته بالا برد که با وجود رشد دلار داخل سکه روبه ضعف گذاشت که در نظر تحلیلگران فضای انتظاری بازار و نبود تقاضا عامل اصلی افت قیمت بود.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ی گذشته ارزش سکه تمام بهار آزادی برخلاف افزایش 18 تومانی دلار اندکی کاهش یافت و این در شرایطی است که سایر سکه ها از این روند تبعیت نکرده و در مسیر افزایشی قرار گرفتند که ربع سکه بیشترین رشد را از آن خود کرد.

همزمان با تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه بهای سکه ها تحت تأثیر دلار افزایش یافتند و سکه بهار آزادی 3 هزار تومان رشد یافت.

در غروب روز یکشنبه ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم به 912 و 462 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 261 و 170 هزار تومان رسید.

سایت طلا می افزاید، در سومین روز هفته ارزش سکه ها مجدداً کاهش یافت که با افت 3 هزار تومانی ارزش سکه بهار آزادی در روز سه شنبه به 905 هزار تومان رسید و این در حالی است که دلار افزایش 12 تومانی را تجربه کرده بود که می توان این افت را ناشی از نزول بهای اونس دانست.

افت اونس در روز چهارشنبه در کنار کاهش دلار داخل سبب شد تا بازار سکه به روند نزولی خود ادامه و ارزش سکه تمام بهار آزادی به 903 هزار تومان برسد. البته ربع و سکه 1 گرمی از این روند تبعیت نکرده و بر بهای روز گذشته ثابت ماندند.

در روز پنج شنبه سکه تحت فشار کاهش بهای اونس، افت دلار و از همه مهمتر خبر آزاد شدن 13 تن از دارای های طلای ایران در مذاکرات رکورد کاهشی دیگری را به ثبت رساند و به بهای 17 ماه گذشته بازگشت.

روز گذشته رئیس بانک مرکزی اعلام کرد بخشی از سرمایه ی طلای کشور که به دلیل تحریم ها امکان انتقال به داخل ایران را نداشت با تلاش دستگاه دیپلماسی تحویل خزانه بانک مرکزی شد

در پایان معاملات روز پنج شنبه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر بهای 896 و 456 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر 257 و 168 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، بازار سکه همواره متأثر از دو متغییر اونس و دلار داخل تغییراتی را شاهد است که هفته ی گذشته محرک سومی یعنی آزاد شدن بخشی از دارایی طلا سبب شد تا هفته علاوه بر دربرداشتن بازدهی منفی، شاهد رسیدن ارزش سکه بهار آزادی به کمترین میزان در 2 سال گذشته باشد تا میزان تقاضا بیش از پیش دچار خلل و بی رونقی بازار تداوم یابد.

اظهار نظرهای منفی برای اونس در هفته ی آینده و ترس فعالان از افت بیشتر در کنار فضای انتظاری بازار سبب شده تا احتمال افت بیشتر سکه وجود داشته باشد و این در حالی است که دلار حرکتی متضاد نداشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد