اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار آتی چشم به اخبار مذاکرات هسته‌ای دوخته است

طی روزهای گذشته با پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه‌ موسوم به 1+5، اغلب بازارهای مالی کشور از جمله بازار ارز، طلا و سهام تحت تاثیر انتشار اخبار مثبت و منفی گوناگون از دوره اخیر گفت‌و‌گوهای هسته‌ای قرار گرفته‌اند.

طی روزهای گذشته با پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه‌ موسوم به 1+5، اغلب بازارهای مالی کشور از جمله بازار ارز، طلا و سهام تحت تاثیر انتشار اخبار مثبت و منفی گوناگون از دوره اخیر گفت‌و‌گوهای هسته‌ای قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس بازار آتی سکه طلای بورس کالای ایران نیز همسو با بازار نقدی نخستین روز از هفته جاری را با کاهش قیمت‌ها آغاز کردند. امروز شنبه تا زمان تنظیم این گزارش قیمت سکه نقدی با هزار تومان کاهش به 895 هزار تومان رسید. در حال حاضر بهای هر قطعه سکه در بازار آزاد کمتر از 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
در همین حال بازار آتی سکه نیز در همه سررسیدهای فعال با روند ریزشی قیمت‌ها که متاثر از موج خوشبینی ایجاد شده برای توافق هسته‌ای است، آغاز شد و ادامه یافت.

به گفته یکی از معامله گران بازار آتی، در طول روزهای گذشته و امروز، فعالان بازار با رصد دقیق اخبار منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای به روند معاملات خود جهت داده‌اند و البته وزن اخبار مثبت در جهت گیری معاملات نقش پررنگ‌تری داشته است. هم اکنون سود آربیتراژی در بازار آتی و به خصوص در روزهای نزولی بازار کاهش یافته و به نظر می‌رسد در صورت توافق جامع، بازدهی مورد انتظار معامله گران باز هم از ارقام فعلی کمتر شود.

در این میان البته کاهش قیمت طلا طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی نیز بر روند نزولی قیمت‌ها در بازار آتی بی‌تاثیر نبوده است، اما کماکان وزن اخبار مثبت منتشره از روند مذاکرات بیشترین عامل در جهت نوسانات نزولی بازار آتی به شمار می‌رود.

اونس طلا که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل را به نوسان کاهشی در ابتدای محدوده 1170 دلار گذرانده بود، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به نوسان در انتهای محدوده 1160 دلار رو آورد و روز جمعه نیز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با اندکی افزایش نسبی روبرو شد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا که روز پنج شنبه به پایین ترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر رسیده بود، در پایان معاملات روز جمعه اندکی رشد یافت.بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری همه پرسی سرنوشت ساز روز یکشنبه در یونان هستند تا وضعیت بحران مالی و بدهی این کشور روشن شود.

اگر مردم یونان به طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی رای منفی بدهند، این کشور یک گام دیگر به ورشکستگی و خروج از منطقه یورو نزدیک تر خواهد شد که همین امر به افزایش قیمت طلا منجر خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد