اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوش بینی به مذاکرات دلار را ارزان کرد

بازار ارز به ویژه دلار در دو سه روز گذشته نوسانات کاهشی قابل توجهی را شاهد بوده است، این کاهش نوسان در حالی رخ داده که مذاکرات هسته‌ای خروجی تاثیرگذاری نداشته و بازار نیز روند همیشگی خود را طی می‌کند.

نرخ ارز به ویژه دلار در چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفته و قیمت‌ها را تا حدودی دستخوش تغییر کرده است، تغییری که تاثیر اقتصادی قابل توجهی بر آن حاکم نبوده است. از سوی دیگر باید یادآور شد که دامنه نوسان نرخ ارز در چند ماه گذشته کوتاه بوده است.

در این رابطه عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است که نباید دامنه نوسان در کشور آنچنان تغییر کند زیرا بودجه کشور وابسته به فروش نفت بوده و در سالجاری افت قیمت نفت را شاهد بوده‌ایم نمی‌توان متصور بود که نرخ ارز به میزان قابل توجهی روند نزولی به خود بگیرد.

مسعود گلشیرازی اظهار کرد: اگر مذاکرات به نتیجه مناسبی ختم شود در کوتاه مدت پیش‌بینی‌ می‌شود جو روانی بر منطق اقتصادی غالب شود،‌ اما اگر توافقات حاصل نشود در یک پایه نوسانی 10تا 15درصد نرخ ارز افزایش یابد.

او ادامه داد: عرض و تقاضا تعیین کننده نرخ ارز در بازار است و جو روانی اولیه تاثیرات اقتصادی و سیاسی را نمی‌توان تغییر داد، اما در میان مدت تغییرات در بازار ارز به واسطه مسائل اقتصادی و سیاسی روند منطقی خود را پیدا خواهد کرد، با توجه به این موارد به افراد سفته باز در بازار ارز اعلام می‌شود که در آینده بازار ارز آنچنان مناسب برای سرمایه‌گذاری نیست.

گلشیرازی در رابطه با افت ارزش دلار از روز پنجشنبه تا به امروز بیان کرد: امید به دستیابی به توافق هسته‌ای روند نرخ ارز در بازار آزاد را دچار تغییر کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد