اونس طلا2194.55
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

موج منفی در بازار طلایی

سایت طلا: طلای جهانی که در روزهای اخیر شاهد افت بها بود طرفداران کاهش قیمت را در اکثریت قرار داد تا موجی منفی این بازار را دربرگیرد و از اونس کمتر از 1000 دلار تا 18 ماه آینده صحبت به میان آید.

به گزارش سایت طلا، افت اونس به کمترین سطح در سه ماه و نیم اخیر و چشم انداز بد طلا سبب شد تا هفته ی آینده نیز کاهشی پیش بینی شود که مرور هفته ی قبل و بررسی افت و خیزهای طلا علت ضعیف ماندن اونس را مشخص می کند.

براساس این گزارش، طلای جهانی هفته کاری را تحت تأثیر اخبار بد از یونان با افزایش آغاز کرد. شکست مذاکرات یونان و وام دهندگان بین المللی در روز شنبه و مخالفت اتحادیه ی اروپا با پیشنهادهای جدید کشور یونان موجی از نگرانی ها را دوباره دامنگیر بازارهای جهانی کرد. به گونه ای که شاخص های سهام افت شدیدی را که بی سابقه در 6 ماه گذشته بود متحمل شدند.

اونس با افت شاخص سهام و افزایش تقاضا با افزایش روبرو و تا سطح 1185 دلار بالا آمده بود، اما آنچه جلوی رشد این فلز گرانبها را گرفت تقویت دلار، کاهش یورو و افت بهای نفت به کمترین میزان در سه هفته ی گذشته بود.

بانک مرکزی چین نیز روز یکشنبه نرخ بهره را پایین آورد که این امر می توانست رشد شاخص های سهام آسیا را در پی داشته باشد اما تشدید نگرانی ها و احتمال ورشکستگی یونان مانع از این امر شد.

براساس این گزارش، بازار طلای تهران در روز دوشنبه با متضاد بودن روند دلار داخل و طلای جهانی نوساناتی را شاهد بود که در نهایت اندکی پایین تر از روز گذشته قرار گرفت و این در حالی است که روز شنبه را افزایشی و با بهای 402 هزار و 300 تومانی هر مثقال طلا آغاز کرده بود.

طلای جهانی روز سه شنبه را با نوسان در محدوده ی 1175 دلار آغاز کرد و این در حالی است که تقویت شاخص دلار ادامه داشت. در این روز یونان نتوانست قسط 1.5 میلیارد یورویی خود را به وام دهندگان بین المللی پرداخت کند که این نگرانی ها باعث افت شاخص های سهام اروپا شد.

اما طلا برخلاف این اخبار و در پی رشد شاخص دلار روبه ضعف گذاشت و افت 8 دلاری را تجربه کرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، روند ضعیف طلا با وجود تشدید نگرانی های یونان سبب شد تا بعضی از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی از احتمال افت شدید طلا تا پایان سال 2016 خبر دهند.آنها معتقد هستند در صورت تدوام روند کنونی قیمت طلا به کمتر از 800 دلار در اونس خواهد رسید.

برنارد داه داه تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ناتیکسیس معتقد است قیمت طلا به شدت تحت تأثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان بین المللی معتقد هستند که فدرال رزرو از نشست سپتامبر افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد.

وی بر این باورست تشدید بحران یونان موجب خواهد شد تا قیمت طلا بر حسب دلار با کاهش بیشتری روبرو شود و به زودی به کمتر از 1000 دلار در هر اونس برسد.

به گزارش سایت طلا، طلای جهانی روز چهارشنبه را با کاهش نسبی آغاز کرد. موافقت نخست وزیر یونان با پیشنهادهای اتحادیه اروپا به آرامش بازار طلا انجامید اما دلار به رشد خود ادامه و بازارهای سهام اروپا با افزایش روبرو شدند.

در این روز گزارش ADP آمریکا از بازار کار منتشر شد که به ضرر طلا بود. این گزارش نشان می داد که 237 هزار شغل در ماه ژوئن ایجاد شده است.

بازار تهران بعد از کاهش نسبی در روز گذشته تغییر خاصی را در روز چهارشنبه به ثبت نرساند و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار بر 401 هزار و 200 تومان و هر گرم بر 92 هزار و 600 تومان قرار گرفت.

روز پنج شنبه اونس به کمترین سطح در سه ماه و نیم گذشته رسید تا چشم انداز منفی را برای اونس تقویت کند. گزارش اشتغال زایی آمریکا در این روز منتشر شد که بیانگر ایجاد 223 هزار شغل در ماه گذشته بود که این گزارش کمی کمتر از انتظارها بود.

اونس روز جمعه را نیز با کاهش قیمت آغاز کرد و حتی در لحظاتی وارد محدوده ی 1150 دلار نیز شد اما افزایش تقاضا در این سطح قیمتی منجر به تقویت نسبی اونس شد.

تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی سال 2015 را سال سختی برای اونس دانسته و معتقد هستند مهمترین عامل فشار بر بازار طلا افزایش احتمالی نرخ بهره ی آمریکاست و آینده ی اونس را تحت فشار تقویت دلار و نرخ بهره زیر 1000 دلار می بینند.

تحلیلگر برجسته ی موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس پیش بینی کرد تا 18 ماه آینده طلا به علت عدم وجود فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی و رشد احتمالی نرخ بهره و تقویت دلار در 18 ماه آینده به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

سطح حمایتی طلا در کوتاه مدت 1160 دلار و سطح مقاومتی 1175 دلار است که برخی از تحلیلگران بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلا را زمانی می دانند که قیمت جهانی طلا به بیش از 1175 دلار برسد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد