اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت ارزش دلار بار دیگر موجب افزایش قیمت طلا شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز پنج شنبه به پایین ترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر رسیده بود، در پایان معاملات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری همه پرسی سرنوشت ساز روز یکشنبه در یونان هستند تا وضعیت بحران مالی و بدهی این کشور روشن شود.

اگر مردم یونان به طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی رای منفی بدهند، این کشور یک گام دیگر به ورشکستگی و خروج از منطقه یورو نزدیک تر خواهد شد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1168 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنج شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1156 دلار رسیده که این پایین ترین رقم از اواسط مارس به شمار می رود.

انتشار گزارش روز پنج شنبه وزارت کار آمریکا در خصوص ایجاد 223 هزار فرصت شغلی جدید در ماه ژوئن نیز تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار این گزارش می تواند تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی را به تاخیر بیندازد و این مساله به ضرر ارزش دلار بوده است.

جولیوس بائر تحلیلگر ارشد موسسه کارستن منکه در این باره تاکید کرد: پیش از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده وجود داشت ولی پس از انتشار این گزارش گمانه زنی ها تا حد زیادی تغییر کرده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر نتیجه همه پرسی یونان و آمارهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت. قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با افت 0.5 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در هفته پیش از آن نیز با کاهش 2 درصدی مواجه شده بود.

این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا طی روزهای آینده تامین منابع مالی بانک های یونانی را متوقف کند و این مساله موجب تشدید بحران مالی این کشور خواهد شد. دولت یونان از مردم خواسته است تا به طرح پیشنهادی نهادهای بین المللی رای منفی بدهند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد