اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
پس از کاهش شدید روز گذشته:

قیمت جهانی طلا با افزایش نسبی روبرو شده است

سایت طلا : قیمت طلا که در بازارهای بین المللی روز گذشته با کاهش روبرو شده بود امروز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و افت ارزش دلار با افزایش نسبی همراه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، وزارت کار آمریکا روز گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه ژوئن 223 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم نسبت به انتظارات کارشناسان اقتصادی کمتر بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال آمریکا موجب شد تا ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شده و قیمت طلا در مبادلات روز جمعه با افزایش مواجه گردد.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به بیش از 1166 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنج شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1156 دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا از اواسط مارس به شمار می رود.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با افت 0.7 درصدی روبرو شده است. این برای دومین هفته متوالی است که قیمت این فلز گرانبها با کاهش مواجه شده است. یک تاجر بازار هنگ کنگ در این باره تاکید کرد که انتشار آمارهای نه چندان امیدوار کننده وضعیت بازار اشتغال آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته ولی به نظر من روند صعودی قیمت طلا چندان ادامه نخواهد داشت مگر اینکه ارزش دلار با افت شدیدی روبرو شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی اکنون منتظر روشن شدن وضعیت یونان هستند. همه پرسی روز یکشنبه یونان می تواند تاحد زیادی وضعیت بحران مالی و بدهی این کشور را مشخص کند.

بازارهای آمریکا نیز امروز جمعه تعطیل خواهد بود. انتشار گزارش وزارت کار آمریکا گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کاهش داده و این مساله موجب کاهش ارزش دلار شده است.

پیش از انتشار این گزارش گمانه زنی های زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو وجود داشت و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.25 درصد کاهش به کمتر از709 تن رسیده که این پایین ترین رقم در 6 سال گذشته به شمار می رود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نگران گسترش بحران مالی و بدهی یونان به سایر کشورهای عضو یورو هستند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد