اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
فایننشال تایمز:

ایران به دنبال جذب سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز است

فایننشال تایمز اعلام کرد: ایران قراردادی را نهایی می‌کند که جذب ۱۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری‌ غربی‌ها در بخش نفت و گاز را تضمین می‌کند این قرارداد ماه‌های آینده به امضای رئیس جمهور می‌رسد.

به گزارش فایننشال تایمز مهدی حسینی مشاور در وزارت نفت ایران با بیان این مطلب گفته است که انتظار دارد این قرارداد ماه‌های آینده به امضای رئیس جمهور برسد.

فایننشال تایمز گفته است این اقدام برای کشوری که به لحاظ سنتی همواره برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش انرژی دست به عصا راه میرود، اقدام بزرگی است. سیستم کنونی طوری است که بسیاری از ملیّت‌ها و سرمایه‌گذاران حتی قبل از تحریم نیز علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی این کشور نداشته‌اند.

این گزارش تصریح کرده است: شرکت‌های بزرگ آمریکایی که از 1979 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حضور ندارند، در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود امکان سرمایه‌گذاری در بخش نفت و انرژی ایران را خواهند داشت. مهلت مذاکرات ایران و گروه 1+5 یک هفته دیگر تمدید شده است.

جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز دنیا و چهارمین کشور بزرگ ذخایر نفت جهان است ایران قصد دارد تا ظرفیت تولید خود را تا آخر این دهه به 5 میلیون بشکه در روز برساند. این درحالی است که تولید نفت ایران بعد از تحریم‌ها در سال 2012 به یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

براساس این گزارش جزئیات قرارداد جدید هنوز روشن نیست، اما آقای حسینی گفته است این قرارد داد انعطاف قیمتی خواهد داشت و خطرات انجام هر پروژه و نیز نوسانات بازار لحاظ شده است. و قرارداد طوری است که سرمایه‌گذاران حق مالکیتی نخواهند داشت.

به گفته حسینی ارزش این قرارداد امکان دارد تا 100 میلیارد دلار افزایش یابد.


یک مشاور شرکت های غربی می گوید که هر کسی فکر کند که مذاکرات با ایران در مورد طرح های نفتی آسان تر از مذاکرات هسته ای است، کاملا در اشتباه است.


انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد