اونس طلا2155.47
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

قیمت طلا تحت تاثیر تقویت ارزش دلار با کاهش روبرو شد

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شد و به کمتر از 1170 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی در شرایطی است که بحران مالی و بدهی یونان همچنان ادامه دارد و سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا به خصوص گزارش وزارت کار نسبت به عملکرد وضعیت بازار اشتغال در ماه ژوئن هستند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه نسبت به روز گذشته با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از 1167 دلار رسیده است. قیمت طلا در دو روز مبادلاتی گذشته نیز با کاهش یک درصدی مواجه شده است.

قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1166 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 4 هفته گذشته به شمار می رود. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر قرار دارد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، ارزش یورو نیز تحت تاثیر بحران مالی و بدهی یونان همچنان در سراشیبی قرار دارد. آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان از مردم این کشور خواست تا در همه پرسی روز یکشنبه به پیشنهادات جدید نهادهای مالی بین المللی برای اعطای کمک مالی جدید به آتن مخالفت کنند.

یونان نتوانسته است در ضرب الاجل اعلام شده 30 ژوئن بدهی 1.6 میلیارد یورویی خود به صندوق بین المللی پول را بپردازد و اکنون در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. گرچه برخی کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که بحران یونان می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود ولی تقویت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره این کشور فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی مهم در آمریکا طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. در صورت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو این امکان وجود دارد که قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبرو شود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص هند و چین نیز در شرایط کنونی با افزایش چندانی روبرو نخواهد شد و سرمایه گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد