اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه ناتیکسیس:56/57

قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، "برنارد داه داه" تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ناتیکسیس تصریح کرد که حتی تحت فشار ناشی از بحران مالی و بدهی یونان نیز قیمت جهانی طلا افزایش چندانی پیدا نکرده است.

بر اساس این گزارش بحران یونان نتوانسته است قیمت طلا را با افزایش چشمگیری روبرو کند و طلا نتوانسته سطح مقاومتی 1200 دلاری را بکشند.

وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت طلا به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار دارد. بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان بین المللی معتقدند که فدرال رزرو از نشست سپتامبر افزایش نرخ بهره را آغاز می کند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من تشدید بحران یونان موجب خواهد شد تا قیمت طلا بر حسب دلار با کاهش بیشتری روبرو شود و به زودی به کمتر از 1000 دلار در هر اونس برسد.

وی اظهار داشت: هزینه تولید هر اونس طلا در شرایط کنونی حدود 710 دلار است و بنابر این هنوز زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا وجود دارد. اگر فدرال رزرو آمریکا زودتر از پیش بینی ها اقدام به افزایش نرخ بهره کند یا افزایش نرخ بهره آن بیشتر از حد انتظارات باشد، قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد و به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در صورت افت شدید قیمت طلا به زیر 1000 دلار در هر اونس تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین با افزایش چشمگیری روبرو می شود.سرمایه گذاران چینی و هندی به دنبال فرصت مناسبی برای خرید طلا هستند و افت قیمت به کمتر از 1000 دلار فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، چین و هند مجموعا بیش از 54 درصد تقاضای جهانی طلا را در اختیار دارند. به اعتقاد تحلیلگر ارشد موسسه ناتیکسیس بحران مالی و بدهی یونان به تنهایی نمی تواند عامل موثری برای افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا باشد.

اگر یونان نتواند تا پایان امروز سه شنبه بدهی 1.6 میلیارد یورویی خود به صندوق بین المللی پول را بپردازد، ورشکست خواهد شد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد