اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ایران سومین سهامدار یک موسسه بین‌المللی تامین مالی اسلامی شد

مجمع عمومی موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری با افزایش سهام ایران در این موسسه موافقت کرد که بدین ترتیب ایران با پرداخت ۸۵ میلیون دلار به سومین سهامدار بزرگ این موسسه تبدیل می شود.

به گزارش رویترز، در حالی که ایران خود را برای کاهش احتمالی تحریم ها بر تجارت خارجی اش آماده می کند، این کشور قصد دارد سهام خود در موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری را افزایش دهد و به سومین سهامدار بزرگ این موسسه تبدیل شود.


موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری که در جده قرار دارد، فعالیت های مالی اسلامی در تجارت را ترویج می کند و از اصول اسلامی نظیر ممنوعیت پرداخت بهره پیروی می کند. این موسسه با 56 سهامدار از جمله حدود 31 کشور عضو، در زمینه تامین مالی مستقیم و همکاری با دیگر تامین کنندگان مالی به منظور حمایت از تجارت بر اساس شریعت اسلامی فعالیت دارد.


ایفای نقشی پررنگ تر در موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری می تواند به ایران کمک کند تا در صورت کاهش تحریم ها، مجددا ارتباطات تجاری بین المللی خود را احیا نماید. این بستگی به آن دارد که مذاکرات بین تهران و قدرت های جهانی بتواند به توافقی جامع بر سر برنامه هسته ای ایران منتهی شود.


در نشست سالانه مجمع عمومی موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری که ماه جاری برگزار شد، با افزایش تعداد سهام ایران به 8 هزار و 500 سهم موافقت شد. بر اساس گزارش سالانه این موسسه، ارزش هر سهم 10 هزار دلار است، یعنی ایران برای افزایش سهام خود باید 85 میلیون دلار بپردازد.


در پایان سال 2013، سهم ایران تنها 1.92 میلیون دلار بود که این کشور را در رده بیست و دوم سهامداران، پشت سر بنگلادش و جلوتر از بحرین قرار می داد.


در حال حاضر، بانک توسعه اسلامی، با سهامی به ارزش 266 میلیون دلار، بزرگترین سهامدار موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری است و پس از آن عربستان با 120 میلیون دلار سهام قرار دارد. ارزش کل سرمایه پرداخت شده موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری 701.9 میلیون دلار است.


بر اساس قطعنامه مجمع عمومی موسسه اسلامی بین المللی تامین مالی تجاری، ایران در قالب 3 قسط سهام خود را در این موسسه افزایش خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد