اونس طلا2152.7
مظنه14,111,000
18 گرم3,257,500
ارزش سکه31,792,083
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

قیمت طلا تحت تاثیر اوضاع یونان با افزایش روبرو شد

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش یک درصدی روبرو شد که علت اصلی این افزایش ادامه نگرانی ها نسبت به خطر ورشکستگی یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 11 دلار افزایش به بیش از 1185 دلار رسیده است. قیمت طلا در لحظات نخست مبادلات امروز دوشنبه نیز به بیش از 1187 دلار رسیده بود که بالاترین رقم در یک هفته گذشته به شمار می رود.

بر اساس این گزارش مقام های یونانی از تعطیلی بانک های این کشور تا اطلاع بعدی خبر داده اند و این مساله نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی آتن را تشدید کرده است.

مذاکرات بین دولت یونان و نهادهای مالی بین المللی به بن بست رسیده و دو طرف نتوانسته اند به توافق نهایی برای حل و فصل بحران بدهی های این کشور دست یابند. آتن حاضر نشده است تا در ازای دریافت کمک های مالی بیشتر سیاست های ریاضتی و اصلاحات مورد نظر وام دهندگان بین المللی را اجرا کند.

اگر یونان نتواند تا روز سه شنبه بدهی 1.6 میلیارد یورویی خود به صندوق بین المللی پول را بپردازد ورشکست خواهد شد و احتمالا مجبور به ترک منطقه یورو خواهد بود. یونان طی ماه های آینده نیز باید بدهی های خود به بانک مرکزی اروپا را نیز بپردازد.

شاخص سهام آمریکا و ارزش یورو در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افت 2 درصدی روبرو شده است. شاخص سهام آسیا نیز با افت نسبی همراه شده است. کاهش شاخص سهام آسیا در شرایطی است که بانک مرکزی چین روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد سیاست های انبساطی پولی جدیدی را اجرا کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، مقام های چینی به شدت نگران کاهش رشد اقتصادی این کشور طی ماه های آینده هستند. کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده تا تقاضا برای خرید طلا با افزایش نسبی روبرو شود.

قیمت نقره نیز در بازارهای بین المللی با افزایش یک درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد در صورت تشدید بحران مالی و بدهی یونان قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

میزا ن ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 0.25 درصد کاهش به کمتر از 711 تن رسیده است.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد