اونس طلا2154.08
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

افت 2.4 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا روز جمعه به روند نزولی خود در 5 روز قبل از آن پایان داد که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به احتمال ورشکستگی یونان بوده است.

بر اساس این گزارش اگر یونان و نهادهای مالی بین المللی نتوانند طی هفته جاری بر سر اعطای کمک های مالی به آتن به توافق برسند، این کشور بحران زده با ورشکستگی روبرو خواهد شد و احتمالا باید منطقه یورو را ترک کند.

نگرانی ها نسبت به ورشکستگی احتمالی یونان موجب افزایش نسبی تقاضای طلا شده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 2.4 درصدی روبرو شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1174 دلار رسیده است. این نخستین افزایش قیمت طلا از 18 ژوئن به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته 0.5 درصد کاهش یافت و به کمتر از 15.76 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با افت 2.3 درصدی روبرو شده است.

رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی سکولار اینوستور تاکید کرد که قیمت طلا در شرایط کنونی بین بحران خروج یونان از منطقه یورو و ورشکستگی این کشور و بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار در نوسان بوده است.

یونان تا روز دوشنبه فرصت دارد تا به توافق نهایی با وام دهندگان بین المللی برای دریافت کمک های جدید دست یابد. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه آوا ترید نیز تاکید کرد که قیمت طلا در روزهای آینده به شدت نسبت به اخبار یونان واکنش نشان خواهد داد. اوضاع در بازارهای بین المللی بسیار شکننده است. احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

آمارهای اقتصادی جدید آمریکا نیز نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئن به بیش از 96.1 واحد افزایش یافته است که این بالاترین رقم در 5 ماه گذشته بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا تقاضای فیزیکی این فلز زرد در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند هنوز ضعیف است و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد