اونس طلا2151.7
مظنه14,281,000
18 گرم3,296,700
ارزش سکه32,175,093
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,800,000
نیم23,200,000
ربع14,400,000
موسسه سرمایه گذاری

قیمت جهانی طلا تا سه سال آینده به 2000 دلار خواهد رسید

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری "اینکریمنتوم ای جی" در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی در کشورهای مختلف موجب افزایش نرخ تورم طی سال های آینده خواهد شد و این مساله تقویت قیمت طلا را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه سرمایه گذاری اینکریمنتوم در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که علی رغم کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر، قیمت این فلز زرد تا ژوئن 2018 میلادی به بیش از 2300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ادامه اجرای سیاست های مالی و پولی انبساطی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه موجب خواهد شد تا نرخ تورم اقتصاد جهانی طی سال های آینده با افزایش روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا نیز خواهد داشت.

البته تحلیلگران این موسسه سرمایه گذاری بر این باورند که احتمال کاهش قیمت طلا تا 1140 دلار در کوتاه مدت وجود دارد. علت اصلی کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر نیز گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است. این مساله موجب افزایش ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه شده و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

گرچه قیمت طلا در برابر دلار کاهش یافته ولی در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده است. در سال جاری 25 بانک مرکزی جهان نرخ بهره را کاهش داده اند. فدرال رزرو آمریکا تنها بانک مرکزی بزرگ جهان است که در شرایط کنونی قصد افزایش نرخ بهره را دارد.

ادامه خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت. این موسسه سرمایه گذاری همچنین نسبت به وقوع بحران جنگ ارزی در جهان هشدار داده است. طلا می تواند بهترین سرمایه گذاری در صورت وقوع جنگ ارزی باشد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده و از دسامبر 2008 تاکنون نیز نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. گرچه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند بر قیمت طلا موثر باشد ولی چشم انداز قیمت طلا تا سه سال آینده صعودی خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد