اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا :

تقاضای طلای چین امسال 3 درصد افزایش خواهد یافت

سایت طلا : شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که در صورت کاهش ارزش سهام در بازار بورس چین تقاضای طلا در بازار این کشور به سرعت افزایش خواهد یافت و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، رولاند وانگ دبیر بخش چین شورای جهانی طلا تاکید کرد که اگر ارزش سهام در بازارهای مالی چین با کاهش روبرو شود، تقاضای طلا افزایش چشمگیری خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: تقاضای طلای چین احتمالا امسال با 3 درصد رشد نسبت به سال قبل به بیش از 1000 تن خواهد رسید. تقاضای طلای چین در سه ماه نخست امسال با توجه به رشد 16 درصدی شاخص سهام بورس شانگهای با کاهش همراه شده است.

وانگ افزود: اگر ارزش سهام در بازارهای بورس چین با کاهش روبرو شود، قطعا تقاضای طلا در بازار این کشور در سال 2015 میلادی بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود. سرمایه گذاران چینی معمولا از سرمایه گذاری در موارد پر خطر دوری می کنند و کاهش شاخص سهام می تواند بسیاری از سرمایه گذاران را برای خرید طلا تشویق کند.

گزارش سایت طلا می افزاید، افزایش تقاضای چین می تواند عامل مثبتی برای قیمت جهانی طلا باشد. تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با توجه به گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش محسوسی روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بحران مالی و بدهی یونان نیز نتوانسته است تاثیر چندان زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد. قیمت طلا در بورس شانگهای از ابتدای امسال تاکنون 2.3 درصد کاهش داشته است.

شاخص بورس شانگهای چین طی هفته گذشته با رشد 13 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از سال 2008 میلادی بی سابقه بوده است. چین سال گذشته 973 تن طلا خریداری کرده است. این رقم برای هند به 811 تن رسیده است. تقاضای طلای چین در 3 ماه نخست امسال با 7 درصد کاهش به 272 تن رسیده است. تقاضا برای جواهرات طلا نیز در این مدت 10 درصد افت داشته است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد