اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل‌گر ارشد «اچ‌اس‌بی‌سی» ارزیابی کرد :

سمت‌وسوی طلای جهانی پس از تغییر نرخ بهره فدرال‌ رزرو

جیمز استیل، تحلیل‌گر ارشد بازار مواد خام در بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» با حضور در شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» درباره چشم‌انداز بازار طلا در چین و همچنین تاثیر احتمالی تغییر نرخ بهره فدرال‌رزرو بر قیمت طلا در بازار جهانی سخن گفت.

جیمز استیل اظهار کرد: بازار طلا نه تنها در چین، بلکه در سراسر دنیا با سایر کالاها و سهام رقابت می‌کند و البته ترجیح دادن سهام به کالاها نیز دیگر قدیمی شده‌است؛ نه تنها در چین، بلکه هرجای دیگر که بازار سهام بازدهی خوبی داشته باشد، از قیمت طلا کاسته می‌‌شود.

این تحلیل‌گر بازار مواد خام در بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» تأکید کرد: یکی از دلایل حضور طلا در بورس‌های جهان این است که چنانچه سهام مانند دوران بحران مالی سقوط کند، طلا جایگزین آن شود.

وی با اشاره به سطح حساسیت قیمت طلا به عنوان مثال در سال 2013، افزود: هرگاه سقوط بزرگی صورت می‌گیرد و قیمت از سطح 1150 دلار در هر انس پایین‌تر می‌رود و به 1120 تا 1110 دلار نزدیک می‌‌شود، میزان تقاضا در بازارهای نوظهور بهبود می‌یابد.

استیل با تأکید بر اینکه بهبود تقاضا لزوماً به چرخه سرمایه‌گذاری مربوط نیست، گفت: پیش‌بینی ما افزایش تقاضا و قیمت طلا است.

او با اشاره به بحث و جدل این‌ روزهای فدرال رزرو بر سر افزایش نرخ بهره و آثار آن بر بازارها از جمله بازار طلا، تصریح کرد: این موضوع بستگی زیادی به تحولات بازار ارز. بر اساس پژوهش‌های انجام شده در بخش ارزهای خارجی بانک اچ‌اس‌بی‌سی، ما پیش‌بینی می‌کنیم که بازار رو به ترقی دلار به پایان خود نزدیک شده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به داده‌های به دست آمده طی تاریخ، در چهار چرخه انقباض پولی اخیر مشخص شده‌است که هرگاه فدرال رزرو اقدام به افزایش نرخ بهره کرده، ارزش دلار پایین آمده است. هرچند این تنها یک احتمال است، اما «اگر» چنین اتفاقی تکرار شود، ممکن است به نفع بازار طلا باشد.

استیل ادامه داد: به نظر من در بازار طلا نیز مانند سایر بازارها، هرگاه سخن از افزایش نرخ بهره مطرح شده، آثارش را پیشاپیش در قیمت‌های بازار نشان داده است.

مجری «بلومبرگ» خاطر نشان کرد که «به دلایلی، خریداران سکه در آمریکا ناپدید شده‌اند؛ نرخ فروش سکه سال گذشته 39 درصد کاهش داشته و این روند نزولی ادامه یافته است. به علاوه این روزها به سختی می‌توان شمش طلا پیدا کرد.» استیل عواملی که می‌توانند این شرایط را تغییر دهند، این‌گونه توصیف کرد: «به خصوص در بازار طلا، سطح حساسیت قیمت وجود دارد و با توجه به اینکه بازار طلا در زمینه خرده فروشی فعال‌ است، فکر می‌کنم کف قیمت حدود 1100 تا 1110 دلار در هر اونس باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد