اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان اعلام کرد:

عوامل رکود در بازار طلا و جواهر

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان علت رکود در بازار طلا و جواهر را نوسانات شدید بهای جهانی طلا و ارز و افزایش بی رویه تولید بدلیجات دانست.

مسعود ثانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان در گفت و گو با سایت طلا علت رکود بازار طلا و جواهر را نوسانات شدید بهای جهانی طلا و ارز دانست و تاکید کرد: این نوسانات سقوط شدید قیمت فلز گرانبها را در پی داشت و در دوران رونق بازار و افزایش قیمت طلا حتی افرادی برای خریداری آن وام گرفتند تا در این عرصه سرمایه گذاری کنند و از آن سودی ببرند که متاسفانه به شدت متضرر شدند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان خاطر نشان کرد: مردم سکه ای که یک میلیون و چهارصد هزار تومان خریدند را در حدود 950 هزار تومان فروختند و این سقوط شدید بهای طلا موجب شد که دیگر کسی در این صنعت و بازار سرمایه گذاری نکند.
ثانی با انتقاد از اینکه در حال حاضر بدلیجات جایگرین زیورآلات طلا شده، تصریح کرد: هر مدلی از مصنوعات طلا که ساخته شده، مشابه بدلی از آن نیز وارد بازار گردیده به گونه ای که توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست و این اتفاق برای صنعت و تولید طلا یک فاجعه است.

وی با اشاره به آمار رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر مبنی بر اینکه تولید مصنوعات طلا و جواهر در کشور به یک سوم کاهش یافته، تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم، افزایش مالیات بر ارزش افزوده و مسائل اقتصادی دیگر سبب بروز این اتفاق گردیده است.

ثانی راهکار عملی برای برون رفت از رکود بازار طلا و جواهر را هماهنگی و همفکری در این صنف دانست و در گفتگو با سایت طلا اظهار کرد: تمامی اعضا صنف طلا و جواهر کرمان تابع قانون هستند، اما برای اجرای درست قوانین به هماهنگی و اصلاح آن نیاز داریم، چرا که ما قصد پایمال نمودن قانون را نداشته و نداریم.

وی با بیان مثالی در خصوص چگونگی اخذ مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد: اگر امروز طلا فروشی، 100 میلیون طلا خریداری و آن را 120 میلیون فروخت، فقط 20 میلیون سود حاصل از آن شامل مالیات بر ارزش افزوده شود و بر این اساس، قانون نیاز به اصلاح دارد.

وی با اعلام اینکه اولین اتحادیه طلا و جواهر در کل کشور متعلق به کرمان است و این اتحادیه سابقه دیرینه ای دارد، گفت: متاسفانه کرمان تولید و ساخت مصنوعات طلا و جواهر ندارد و در شرایط اقتصادی فعلی کشور نیز توانایی سرمایه گذاری در این خصوص فراهم نیست.

ثانی با بیان اینکه برای سرمایه گذاری در عرصه تولید مصنوعات طلا و جواهر در کرمان نیازمند سرمایه، فضای مناسب و کارگر متخصص است افزود: برای تولید مصنوعات طلا و جواهر در این استان کارگر و متخصصین را باید از اصفهان، یزد و دیگر استان های مطرح در تامین کنیم و در این صورت تولید هزینه بر است مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با اشاره به اینکه اجرت کارگران در زمینه ساخت زیورآلات طلا به شدت افزایش یافته، به سایت طلا گفت: علاوه بر نبود قدرت مالی، سازنده ی مطرحی نیز در این خصوص در کرمان نداریم و با توجه به محدود بودن اهالی صنف طلا و جواهر این استان طی دو سال گذشته 20 واحد زرگری کار خود را به علت رکود بازار تعطیل کردند.

ثانی ضمن درخواست از کمیسیون تخصصی طلا و جواهر برای برگزاری جلسات هر سه ماه یک بار با روسای اتحادیه استان ها تاکید کرد: با وجود سابقه ی بیش از 30 سال در این صنف هنوز برخی از روسای اتحادیه های طلا و جواهر کشور را نمی شناسم و این جلسات به هماهنگی و همفکری در این صنف کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد