اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گردهمایی بازرسین اتحادیه طلا و جواهر تهران برگزار شد

سایت طلا : نخستین نشست بازرسین اتحادیه طلا و جواهر تهران برای هماهنگی ها و مقابله جدی با تخلفات این صنف روز گذشته برگزار شد.

به گزارش سایت طلا، روز گذشته در نشستی بازرسان مناطق مختلف اتحادیه طلا و جواهر تهران، گردهم آمدند تا برای جلوگیری از تخلفات این صنف ضمن هماهنگی های لازم، بر اصول استراتژی این اتحادیه برای به حداقل رسیدن تخلفات همسو شوند.

در این گردهمایی "مهدی طاهر حکاک"، رئیس کمیته بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران طی سخنانی؛ ضمن ارزشمند توصیف نمودن کار بازرسی در این صنف گفت: فعالیت بازرسان در کاهش تخلفات و افزایش اعتماد عمومی به این صنف بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است.

وی با بیان استراتژی این اتحادیه برای افت محسوس تخلفات در شش ماه افزود: بازرسان با نمونه گیری و استفاده از سیستم این اتحادیه در اسرع وقت تعیین عیاری مصنوعات جمع آوری شده را انجام داده و بلافاصله نمونه دریافتی را به مغازه دار عودت داده می دهند.

طاهرحکاک با اشاره تخلفات اندک در این صنف گفت: در صورت مشاهده تخلفی در عیار مصنوع طلا و یا اجناس خارجی و یا طلاهای دست دوم، تذکرات لازم داده و پس از آن به نهادهای قانونی و تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود.

این نشست که در غالب کارگاه آموزشی برای بازرسان این اتحادیه برگزار شد، بازرسان مشکلات و موانع خود را با مسئول کمیته بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران در میان گذاشتند.
"ابراهیم(آیت) محمدولی" نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در این نشست، ضمن تقدیر از فعالیت بازرسان، بر غیرت و همت آنان برای جلوگیری از قانون شکنی در این صنف تأکید کرد.

وی غالب تخلفات دراین صنف را مربوط بحث سکه دانست و تصریح کرد: اکثر اعضای صنف طلا و جواهر بدون تخلف و کاسبانی شریف هستند، ولی انگشت شماری در این صنف وجود دارند که وجه آن را خدشه دارد می کنند.

محمدولی با اشاره هفت مورد تخلف اخیر معرفی شده به دادگاه خاطرنشان کرد: 2 نفر از این متخلفان اصلاً زرگر نبوده و خود را به جای طلای طلافروش معرفی کرده بودند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از بازرسان خواست با رعایت اخلاق و عدم سوءاستفاده از جایگاه خود به کاهش تخلفات در این صنف کمک کنند.

"محمود قبه" عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم در این مراسم، ضمن معرفی کمیسیونهای مختلف اتحادیه از حساسیت جایگاه کمیسیون بازرسی این اتحادیه سخن گفت و از زحمات اعضاء آن تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، بر لزوم همدلی و همزبانی تأکید کرد و افزود: تخلفاتی جزئی که در این صنف وجود دارد، ممکن است در صنوف دیگر هم وجود داشته باشد، ولی بخاطر نگاههای ویژه ای که به این صنف می شود این موارد بیشتر به چشم می آید.

در حاشیه این مراسم، طاهر حکاک عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسون بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد برگزاری این گردهمایی در گفتگو با سایت طلا گفت: از دی ماه 93 که مسئولیت بازرسی این اتحادیه از طرف هیئت مدیره این اتحادیه به بنده محول گردید، 60 بازرس برای پوشش کل مناطق تهران و سرکشی از طلافروشان انتخاب شد.

وی با اشاره به استراتژی این اتحادیه برای کاهش سریع و قاطع تخلفات افزود: این گردهمایی برای تعیین درست وظایف و نحوه برخورد با کسانی که تخلف احتمالی دارند، و همچنین هماهنگی بین بازرسان تشکیل گردید.

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان خواهش از سازمانهای دولتی و نهادهای نظارتی برای همکاری تنگاتنگ با این اتحادیه گفت: بازرسان این اتحادیه در 5 نقطه ی شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز به فعالیت می پردازند و برای بازرسین، بازرس ارشد تعیین شده که بر فعالیت آنان نظارت دارد.

طاهرحکاک حیطه کاری بازرسان این اتحادیه را همه رسته های این صنف از جمله آبشده فروشان، ری گیری ها (آزمایشگاههای تعین عیار)، و سکه فروشان برشمرد و خاطرنشان کرد: این اتحایه با قاطعیت و بدون اغماض با هرگونه تخلف در این صنف برخورد خواهد کرد و در مورد عیارهای پست، و دیگر تخلفات هیچ کوتاهی را قبول نکرده، و نخواهد گذاشت اندک افراد با آبروی این صنف بازی کنند./ج

انتهای پیام
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد