اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل علل افزایش مجدد قیمت طلا و نقره

سایت طلا : طلا و نقره هفته درخشانی را پشت سر گذاشته اند به طوری که قیمت طلا بیش از 3 درصد و قیمت نقره نیز بیش از 6 درصد افزایش داشته اند ولی واقعا علت اصلی این افزایش قیمت چه بوده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی وال استریت چیت شیت، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تنش و بحران عراق عامل اصلی افزایش مجدد قیمت طلا و نقره در هفته گذشته بوده است ولی به اعتقاد تحلیلگران وال استریت چیت شیت این تنها یک عامل ظاهری است و عوامل عمیق تری در افزایش قیمت طلا و نقره نقش داشته اند.

بر اساس این گزارش عوامل ساختاری بازار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و نقره در هفته گذشته داشته اند. رشد فزاینده تقاضا و کاهش عرضه یکی از مهمترین این عوامل به شمار می رود. رشد فزاینده تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و ناکافی بودن عرضه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بانک های مرکزی کشورهای آسیایی از یک سو و تقاضای بخش خصوصی آسیا از سوی دیگر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز گرانبها داشته است.

اکنون بانک های مرکزی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشورهای آسیایی منابع مالی خوبی در اختیار دارند و این مساله امکان خرید بیشتر طلا را برای آنها فراهم کرده است.

بر خلاف سرمایه گذاران غربی سرمایه گذاران آسیایی هنوز به بازار طلا اعتماد دارند و تمایل کمتری برای سرمایه گذاری در بازار سهام نشان می دهند.

سرمایه گذاران آسیایی هنوز به دلار آمریکا نیز اعتماد دارند و فکر می کنند دلار هنوز سرمایه گذاری مطمئنی به شمار می رود.

عامل دوم افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته کاهش ارزش دلار بوده است. برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و تاکید این بانک بر ادامه سیاست های محرک پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

تزریق نقدینگی از سوی فدرال رزرو به اقتصاد آمریکا ریسک افزایش نرخ تورم طی ماه های آینده را به شدت بالا برده است. بی شک بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران نسبت به افزایش فزاینده عرضه پول از سوی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان واکنش نشان می دهند./م

انتهای پیام
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد