اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آماده باش دایمی برای کنترل قیمت سکه و ارز

رییس کل بانک مرکزی گفت: با تدابیری که بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت سکه در بازار انجام داد حباب آن شکسته و از بین رفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از اکونیوز، " محمود بهمنی " با اشاره به اینکه در حال حاضر سکه در بازار بدون حباب داد و ستد می شود، افزود : بانک مرکزی آمادگی دارد تا در صورتی که دوباره اختلاف قیمتی ایجاد شود تدابیر خود را کما فی سابق برای کنترل قیمت ها انجام دهد.
وی تصریح کرد: آمادگی بانک مرکزی در این رابطه به حدی است که می تواند تا 20 سال عرضه سکه را به همین ترتیب ادامه دهد.
رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با قیمت های اعلامی از سوی بانک مرکزی، افزود: سکه هایی که بانک مرکزی عرضه می کند هیچ گاه از قیمت های جهانی پایین تر نخواهد بود بلکه قیمت سکه بر مبنای قیمت تمام شده که همان قیمت جهانی است به علاوه کارمزد بانک محاسبه و عرضه می شود .مردم فکر نکنند که بانک برای کنترل بازار، سکه های خود را ارزان می فروشد.
بهمنی در خصوص اتفاقات اخیر در بازار ارز گفت: تفاوت قیمت ارز در بازار ناشی از سودجویی تعداد معدودی است که مقداری ارز در اختیار دارند اما بانک مرکزی با اقتدار و به سرعت قیمت ارز را کنترل می کند به نحوی که سودجویان غافل گیر شوند.
در این رابطه هم وزیر اقتصاد اتفاقات رخ داده در بازار ارز را سفته بازی خواند و تصریح کرد: این انحرافی که از نرخ رسمی ارز گرفته شده مبتنی بر بنیان های بازار نیست و از بین خواهد رفت.
سید شمس الدین حسینی ضمن هشدار به مردم در خصوص اینکه تحت تاثیر برخی اغواها قرار نگیرند، گفت:بانک مرکزی با میزان اقتدارش در نظام پولی و ارزی کشور این حباب را به زودی از بین خواهد برد بنابراین مردم ارز گران نخرند تا ضرر نکنند./م1
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد