اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حباب نرخ ارز تخلیه شده است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش تفاوت قیمت ارز مبادله ای و آزاد گفت: حباب نرخ ارز تخلیه شده و این میزان اختلاف بین دو قیمت نیز ناشی از مشکلات کشور در ورود ارز حاصل از فروش نفت است.



پدرام سلطانی اظهار کرد: 7 تا 10 درصد از تفاوت قیمت ارز مبادله ای و بازار آزاد ناشی از ورود ارز حاصل از فروش نفت به کشور از طریق برخی کشورهای واسطه است.

وی با بیان اینکه اکنون نوسانات شدید در بازار ارز کشور وجود ندارد، گفت: تغییر قیمت ارز در بازار آزاد حتی تا روزانه بین 100 تا 200 تومان طبیعی است و بخش خصوصی به هیچ عنوان به کنترل نمایشی بازار توسط دولت اعتقادی ندارد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران بعنوان دپارتمان بخش خصوصی همواره از دولت خواستار عمل براساس مکانیزم های پیش بینی شده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور بوده است که در چارچوب آن قیمت نرخ ارز در کشور باید بر اساس مابه التفاوت نرخ داخلی و خارجی آن تعیین شود.

سلطانی با بیان اینکه نگرش رییس جمهوری، بهبود تولید و فضای کسب و کار در کشور است، گفت: اکنون تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است به گونه ای که این رابطه سابقه کمی در تاریخ ایران دارد.

وی افزود: با توجه به توافق حاصل شده در نتیجه مذاکرات ایران با گروه 5+1، فرصت های سرمایه گذاری در ایران بیش از پیش ایجاد خواهد شد و در سالهای آینده شاهد نتایج مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

وی در باره اقدامات و برنامه های اتاق بازرگانی ایران برای فرهنگ سازی و تغییر چهره سرمایه داران در اذهان عمومی، از انعقاد تفاهمنامه ای بین اتاق و وزارت ارشاد خبر داد و گفت: صدا و سیما نیز لازم است سیاستهای خود را در باره فرهنگ صحیح کسب و کار و تکریم سرمایه گذار اصلاح کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: همچنین نقش بانک های صنعت و معدن و توسعه صادرات باید در کشور تقویت شود و بانک ها کمتر از گذشته منابع خود را صرف افزایش تعداد شعب در کشور کنند.

به گفته وی، در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انتظار می رود با کاهش تعداد یارانه بگیران، مجال سرمایه گذاری بیشتر شود و دولت با سیاست های انبساطی، فرایند خروج از رکود را سرعت بخشد.

سلطانی اظهار کرد: سال 93 دوره گذار است و در سالهای 94 و 95 باید منتظر تاثیر سیاستهای اقتصادی دولت باشیم.

معاون منابع و نیروی انسانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: اجرا شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها مستلزم فراهم شدن شرایط است و بدین منظور کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در استان به مسوولیت من تشکیل شده است.

ˈحسین سیستانیˈ افزود: این کمیته تلاش دارد با همکاری اصحاب رسانه زمینه را برای اجرای هرچه بهتر و توام با آرامش فاز دوم هدفمندی فراهم کند تا ناظر تبعات سخت اجتماعی و یا اقتصادی در این زمینه نباشیم.

وی تصریح کرد: رسانه ها به دور از نگاه سیاسی باید به نحوی با اجرای این قانون برخورد کنند تا جامعه پذیرش اجرای آن را داشته باشد زیرا اجرای این قانون یک ضرورت الزام آور برای شرایط کنونی اقتصادی کشور است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد