اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا 50 درصد دیگر کاهش خواهد یافت؟

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به رابطه نزدیک و تنگاتنگ قیمت طلا و ارزش سهام شرکت های معدنی احتمال کاهش 50 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان وجود دارد.



به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان ان، گرچه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 10 درصد رشد داشته و بهترین عملکرد خود را از سال 1983 میلادی ثبت کرده است ولی کلود اب کارشناس ارشد اقتصادی بر این باور است که با توجه به ارتباط نزدیک و معنادار قیمت طلا و ارزش سهام شرکت های معدنی احتمال افت 50 درصدی قیمت طلا وجود دارد.

بر اساس این گزارش ارزش سهام شرکت های بزرگ معدنی جهان در سال های اخیر به شدت کاهش داشته ولی قیمت طلا به همان میزان افت پیدا نکرده است و این مساله نشان می دهد که پتانسیل زیادی برای کاهش بیشتر قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود دارد.

قیمت طلا در دهه های گذشته همواره به دنبال ارزش سهام شرکت های بزرگ معدنی جهان حرکت کرده است. اگر ارزش سهام شرکت های معدنی به نوعی گویای قیمت طلا در ماه های آینده باشد باید انتظار داشت که قیمت طلا با افت 50 درصدی دیگری روبرو خواهد شد.

کاهش شدید قیمت طلا در سال 2013 میلادی تاثیر زیادی بر افت تولید شرکت های بزرگ معدنی جهان داشته است. افزایش هزینه های تولید نیز تاثیر منفی زیادی بر عملکرد مالی این شرکت ها داشته است./ک


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد