اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فدرال رزرو آمریکا بخشی از محرک پولی را کاهش داد

سایت طلا : فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا با توجه به بهبود نسبی وضعیت اقتصادی این کشور بخشی از محرک پولی را متوقف کند.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا محرک پولی 85 میلیارد دلاری را با 10 میلیارد دلار کاهش به کمتر از 75 میلیارد دلار کاهش دهد.

بر اساس این گزارش گرچه فدرال رزرو آمریکا بخشی از محرک پولی را متوقف کرده ولی به نظر می رسد در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره ندارد. فدرال رزرو از سال 2008 میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

اجرای سیاست های انبساطی فدرال رزرو موجب شد تا طی سال های 2008 تا 2011 قیمت جهانی طلا 70 درصد افزایش یابد.

بن برنانکی رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز تاکید کرد، اگر وضعیت بازار اشتغال و رشد اقتصادی آمریکا طی سال آینده بهبود یابد کاهش محرک پولی ادامه خواهد یافت. بی شک رونق اقتصادی آمریکا هنوز فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد. ولی ما امیدوار هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد، برای اتخاذ این تصمیم با سایر همکارانم به خصوص جانت یلن مشورت کرده ام و آنها نیز از این تصمیم حمایت کرده اند. دوره ریاست برنانکی بر فدرال رزرو آمریکا 31 ژانویه به پایان خواهد رسید و این آخرین نشست فدرال رزرو بوده که برنانکه در آن شرکت کرده است. قرار است جانت یلن معاون کنونی برنانکی جانشین وی شود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی فدرال رزرو آمریکا تا سال 2016 میلادی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این پیام روشنی برای بازارهای بین المللی خواهد بود. /م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد