اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شناسنامه‌دار شدن مصنوعات طلا برای جلوگیری از قاچاق

مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق طلا، ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسنامه‌دار کردن مصنوعات طلا در راستای پیشگیری از قاچاق طلا و شفافیت گردش آن در حوزه فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی خبر داد.




محمد تشرفی اظهار کرد: موضوع شناسنامه‌دار کردن مصنوعات طلا در حال پیگیری است که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر اجرایی شود.


***حذف موانع تجارت قانونی سنگ‌های قیمتی و فلزات گران‌بها

وی تاکید کرد: بررسی و پیشنهاد حذف موانع تجارت قانونی سنگ‌های قیمتی و فلزات گران‌بها از جمله برنامه‌های کلان پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز به شمار می رود که اقدامات قانونی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

تشرفی افزود: بعضا شاهد فروش مصنوعات طلای تقلبی هستیم که خریداران در این زمینه اطلاع و تخصصی ندارند لذا با شناسنامه دار شدن آن‌ها، این گونه مشکلات برطرف می شود.


***نیاز 110 تنی کشور به شمش طلا

به گفته مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق طلا، ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در 10 ماهه سال گذشته حدود 19 کیلوگرم سنگ قیمتی وارد کشور شده است در حالیکه نیاز کشور بیش از آن برآورد می شود.

وی با اشاره به ورود غیر قانونی شمش طلا به کشور تصریح کرد: نیاز مصرفی سالانه کشور به شمش طلا حدود 110 تن و گردش سالانه آن حدود 300 تن برآورد می‌شود که این نشان از ورود غیرقانونی شمش طلا به کشور است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد