اونس طلا2394.45
مظنه15,986,000
18 گرم3,690,300
ارزش سکه36,016,458
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

۵ عاملی که رونق را به بورس باز می‌گردانند

یک کارشناس بازار سرمایه از رفع ابهام از مذاکرات هسته ای، کاهش نرخ سود بانکی، جذاب بودن قیمت سهام، رکود در بازارهای رقیب و نیز فرارسیدن فصل مجامع شرکتها و تقسیم سود به عنوان دلایل بازگشت رونق به بورس یاد کرد.



محمد محمودی گفت: ریزش‌های پیاپی شاخص بورس و قیمتها در هفته‌های گذشته موجب نگرانی سهامداران شده است که این اتفاق باعث شده تا برخی از سرمایه گذاران از بازار سرمایه خارج شوند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به این موضوع، باید تصمیمات اقتصادی بویژه در خصوص بازارهای موازی بورس به گونه ای اتخاذ شود تا رونق و نقدینگی به بازار سهام بازگردد.

وی در خصوص شرایط بازگشت رونق به بورس گفت: رفع ابهام از نتیجه مذاکرات هسته ای یکی از این عوامل است که با روشن شدن این ابهام می‌توان به بازگشت نقدینگی به بورس امیدوار بود که البته این مذاکرات رو به پیشرفت و رسیدن به توافق نهایی است.

این استاد دانشگاه افزود: کاهش نرخ سود بانکی از 22 به 20 درصد نیز در آینده و میان مدت بر بهبود شرایط بورس اثرگذار خواهد بود، چرا که بانکها بازار موازی و رقیب بورس هستند و در صورت وجود پتانسیل‌های سودآوری در بورس، نقدینگی از بانکها به بازار سرمایه منتقل می‌شود.

وی در ادامه یکی دیگر از دلایل بازگشت رونق به بورس در آینده را رسیدن قیمت سهام در شرایط کنونی به قیمت‌های جذاب عنوان کرد و افزود: با توجه به ارزان شدن قیمت سهام دربورس این عامل می تواند انگیزه مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس باشد.

محمودی افزود: رکود در بازارهای رقیب بورس از جمله مسکن، سکه، طلا و خودرو نیز عامل دیگری است که پیش بینی می شود ادامه داشته باشد و بدلیل جذاب نبودن سرمایه گذاری در آنها انتظار می رود در آینده سرمایه ها به سمت بازار سهام جذب شوند.

وی همچنین گفت: فرارسیدن فصل مجامع شرکتهای بورسی و تقسیم سود سهام نیز انگیزه ای را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا جذب بازار سهام شوند.

این استاد دانشگاه به سهامدارن نیز توصیه کرد: وجود ریسک در بازار سهام اجتناب ناپذیر است و کسانی که در بورس سرمایه گذاری می کنند باید متوجه ریسک بازار باشند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد